• Σχόλιο του χρήστη 'Παντελής Πρέζας' | 21 Ιανουαρίου 2011, 14:35

    Προσωπικά έχω ιδιαίτερη εμπειρία στη διαδικασία ενοποίησης μικρών σχολικών μονάδων και τη δημιουργία σχολικών κέντρων (Κεντρικών Σχολικών Μονάδων). Είτε ως απλός εκπαιδευτικός,είτε ως συνδικαλιστής, πάντα η στόχευση και η υλοποίηση δεκάδων τέτοιων ενοποιήσεων γινόταν με την προσεκτική μελέτη περιπτώσεων από την ομάδα των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών. ώστε να υπάρχει μια αξιόπιστη και ολοκληρωμένη πρόταση ενοποίησης για τα σχολεία μιας ενότητας ή μιας περιοχής ή μιας επαρχίας.... Κατόπιν καλούσαμε τους γονείς σε δημόσια ενημερωτική συνάντηση και τους ενημερώναμε για τα θετικά των ενοποιήσεων για τους μαθητές μας και παιδιά τους. Ταυτοχρόνως τους παρουσιάζαμε για διαβούλευση την συγκεκριμένη πρόταση ενοποίησης. Στο 95% των περιπτώσεων η ενοποίηση υλοποιούνταν χωρίς κανένα πρόβλημα. Θα ήθελα όμως να αναφέρω παράλληλα μια τραυματική προσωπική εμπειρία. Εκείνη την χρονιά υπηρετούσα στη διεύθυνση Πρωτοβάθμιας, υπεύθυνος για τις μεταφορές μαθητών. Ήρθε λοιπόν ένας γονέας που είχα πείσει και είχε υπογράψει για την ενοποίηση του σχολείου τους, να μου παραπονεθεί πως, την προηγούμενη χρονιά, ενώ τους είχαμε υποσχεθεί πως τα παιδιά τους θα μεταφέρονταν με άνεση και ασφάλεια στο διπλανό σχολικό κέντρο, αυτό δεν γινόταν. Ο 8χρονος μαθητής, έφευγε στις 7.15 κάθε πρωί από το χωριό του και στις 7.30 ήταν στο διπλανό σχολικό κέντρο όπου περίμενε ως τις 8.15 για να ανοίξει το σχολείο. Και η επιστροφή του ήταν μια μικρή περιπέτεια. Επιπλέον, ενώ διορίστηκαν γενικά εκπαιδευτικοί και ειδικότητες, έμαθα πως το συγκεκριμένο σχολικό κέντρο δεν είχε ειδικότητα ξένων γλωσσών(αν και τους είχε δοθεί υπόσχεση για όλες τις ειδικότητες). Θα είναι πολύ άσχημο η προσπάθεια αυτή να καταλήξει να έχει σαν αποτέλεσμα μόνο την εξοικονόμηση χρημάτων. Η προσπάθειά σας θα πρέπει να στοχεύει ΜΟΝΟ στην αύξηση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές. Κάτι άλλο που θα ήθελα να υπογραμμίσω: Κατ΄εμένα, το μεγάλο πρόβλημα με την κατασπατάληση ανθρώπινων πόρων δεν γίνεται με τα μικρά σχολεία. Γίνεται α) σε όλα τα σχολεία με την ύπαρξη μερικών μικρών τάξεων π.χ. 10 μαθητών στις οποίες διδάσκουν οι ευνοημένοι εκπαιδευτικοί της εκάστοτε εξουσίας. Συχνά οι ίδιοι εκπαιδευτικοί ανεξάρτητα από πιο κόμμα είναι στην κυβέρνηση μιας και αυτοί είναι συνήθως πολιτικά χαμαιλέοντες. Εκτιμώ πως αυτό αφορά ένα 10% των εκπαιδευτικών περίπου & β) με τους εκπαιδευτικούς που έχουν μειωμένο ωράριο έναντι του νόμιμου υποχρεωτικού και πολλούς που δεν έχουν καθόλου ωράριο μιας και(εσείς στο υπουργείο ξέρετε...Εσείς δίνετε τις αποσπάσεις.) Παράλληλα λοιπόν με την ενοποίηση σχολείων θα πρέπει να φροντίσετε όλοι οι εκπαιδευτικοί να αμείβονται γι΄αυτό που δουλεύουν (δεν γίνεται σίγουρα) αλλά και να δουλεύουν γι΄αυτό που αμείβονται (δεν γίνεται σε μια μειοψηφία εκτιμώ 20% περίπου ). Αν γίνει μια σωστή κατανομή εκπαιδευτικών, σίγουρα θα καταστεί δυνατή η άμεση δραστική μείωση του Μέσου όρου των μαθητών ανά εκπαιδευτικό. Κι άλλη μια παρατήρηση με την μορφή ερώτησης. Είστε σίγουροι πως ΟΛΑ τα στελέχη εκπαίδευσης που έχετε επιλέξει, είναι διατεθειμένοι να συμμετάσχουν στην προσπάθεια για προγραμματισμό, ενημέρωση γονέων και τελικά ενοποίηση σχολείων; Κι αν ναι, ας δημοσιεύσετε τις σχετικές προτάσεις που σας έχουν στείλει μέχρι τώρα ανά νομό. Γιατί τελικά και οι κρίνοντες κρίνονται από την ίδια τη ζωή.