• Σχόλιο του χρήστη 'Ελευθέριος Χονδρογιάννης ΠΕ-17' | 21 Ιανουαρίου 2011, 17:09

    Αξιότιμοι συνάδελφοι, σας γράφω τις προσωπικές μου σκέψεις με σκοπό αφενός να ρίξω λίγο φως στο μεγάλο «κήπο» της εκπαίδευσης αλλά και με την ελπίδα όπως λέει ο Σαμαράκης ότι θέλετε να υλοποιήσετε κάτι σημαντικό στο τόπο μας. Έχω υπηρετήσει την εκπαίδευση σε όλους τους τύπους σχολικών μονάδων (Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ-ΤΕΕ, ΤΕΛ, ΤΕΣ) ενώ είμαι πρώην Υπάλληλος του Υπουργείου Εξωτερικών (Κλάδος Μηχανικών Επικοινωνίας/Πληροφορικής), ενώ έχω υπηρετήσει και στο εξωτερικό (Ισπανία) ως υπάλληλος του ΥΠΕΞ. Είμαι εκπαιδευτικός της τάξης, καθηγητής τεχνολογίας & τεχνολογίας επικοινωνιών σε Γενικό Λύκειο, κλάδου ΠΕ17.04 και θα ήθελα να αναφερθώ σε θέματα λειτουργίας αντίστοιχων σχολείων στο εξωτερικό (Αγγλία) από προγράμματα Comenius (Σουηδία, Ισπανία, Ιταλία, Τουρκία, Πολωνία, Γαλλία, Γερμανία) που έχω υλοποιήσει τα τελευταία 4 χρόνια αλλά και από μεταπτυχιακές σπουδές εκεί. Πολύ σύντομα αναφέρω και συμφωνώ με έναν άλλο συνάδελφο ότι σημαντικό για να λειτουργήσει σωστά ένα σχολείο είναι η οργάνωση και η σαφής κατανομή αρμοδιοτήτων. Σας αναφέρω ορισμένα κρίσιμα σημεία : 1.Σε κάθε σχολική μονάδα θα πρέπει να υπάρχει α) Δ/ντης -Υποδ/ντης και γραμματέας με γνώση χειρισμού Η/Υ και των προγραμμάτων διαχείρισης σχολείου. β) Εκπαιδευτικοί όλων των μαθημάτων όπως προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και οι οποίοι θα απασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα. Ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς ίδιων ή κοντινών κλάδων να ορίζεται ένας συντονιστής-μέντορας, ο οποίος θα καθορίζει πάντοτε σε συνεργασία με τους υπόλοιπους καθηγητές θέματα ανάθεσης μαθημάτων, θέματα εξετάσεων, κ.α, γ) Το επικουρικό-τεχνικό προσωπικό που θα ασχολείται με την υποστήριξη και συντήρηση των Σχολικών εργαστηρίων, των Η/Υ της Δ/νσης του σχολείου, τους αναμενόμενους Διαδραστικούς πίνακες ή και ως βοηθοί στα εργαστήρια φυσικών επιστημών, τεχνολογίας και πληροφορικής. 2.Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στις οργανικές τους με εξάντληση του ωραρίου τους και συγχωνεύσεις σχολείων με βάση γεωγραφικά και πραγματικά στοιχεία φοιτούντων μαθητών. 3. Ευέλικτα τμήματα των 16-20 ατόμων σε κάθε αίθουσα. 4. Λειτουργία εργαστήριων φυσικών επιστημών, τεχνολογίας και πληροφορικής. 5.Λειτουργία χώρων σίτισης ή εστιατορίων με μικρή επιβάρυνση από τους μαθητές ανά εβδομάδα, που θα παρέχουν μικρά και σταθερής ποιότητας γεύματα σε όλους τους μαθητές και τους καθηγητές. Θα μπορούσε δηλ. να επιμηκυνθεί το ωράριο μέχρι τις 15.00 και να υπήρχε ένα μεγάλο διάλλειμα για το μεσημεριανό φαγητό 12-13.00. Μ' αυτό τον τρόπο, αφενός αποσυμφορίζεται η λειτουργία του κυλικείου και αφετέρουοι μαθητές έχουν την δυνατότητα να σιτίζονται όλοι. Αντίθετα, αυτό που παρατηρείται σήμερα, ειδικά σε μεγάλες σχολικές μονάδες, είναι να "κρέμονται" μαθητές και μαθήτριες από τα κάγκελα του κυλικείου στο πεντάλεπτο ή δεκάλεπτο διάλλειμα για να εξασφαλίσουν ένα γρήγορο γεύμα με πολύ μικρή διατροφική αξία, το οποίο καλούνται να καταναλώσουν σε χρόνο αστραπή! Αλήθεια πόσο χρόνο χρειάζεται ένας μαθητής να εξυπηρετηθεί από έναν υπάλληλο κυλικείου και πόσοι μαθητές θα καταφέρουν να αγοράσουν ένα κουλούρι σε ένα σχολείο με δυναμικό 300 μαθητές, όταν διαθέτουν την ημέρα 30 λεπτά διάλλειμα περίπου; Αφήνω τους υπολογισμούς να τους κάνετε. 6. Να δρομολογηθούν γραμμές σχολικών λεωφορείων όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο σε συνεργασία με τους Δήμους. 7. Οπωσδήποτε εφόσον εφαρμοστούν κάποιες από τις παραπάνω προτάσεις απαιτείται να γίνει και αύξηση μισθών. Με εκτίμηση .