• Σχόλιο του χρήστη 'Δέσποινα Κυριακού' | 21 Ιανουαρίου 2011, 19:53

    Είμαι φιλόλογος και υπηρετώ τη δημόσια εκπαίδευση σχεδόν επί 25ετία. Είμαι πεπεισμένη ότι σχεδόν πάντα όλες οι καινοτομίες ή ανατροπές στην Ελλάδα ξεκινούν αντιστρόφως:από την κορυφή προς τη βάση. Και φέρνω ως παράδειγμα τη σχολική μονάδα στην οποία υπηρετώ στο κτήριο της οποίας συστεγάζονται γυμνάσιο και λύκειο και το απόγευμα ΙΕΚ. Δεν χρειάζεται να έχει κανείς ειδικές γνώσεις για να ξέρει ότι δεν πρέπει να συνυπάρχουν παιδιά με εφήβους!!! Ποιος από τους λαμβάνοντες τις τόσο σοβαρές αποφάσεις γνωρίζει ότι τρεις τάξεις του γυμνασίου κάνουν μάθημα σε προκάτ αίθουσες, όπου τους χειμερινούς μήνες το κρύο δεν περιγράφεται; Ότι δεν υπάρχει χώρος πολλαπλών χρήσεων για δραστηριότητες και εκδηλώσεις, μέσα από τις οποίες αναδεικνύονται οι δεξιότητες και τα ταλέντα των μαθητών, όπως τόσο γλαφυρά ανέδειξε ό Πρωθυπουργός στην τελευταία συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου; Ότι δεν υπάρχει χώρος για την άθληση των μαθητών; Ότι οι τουαλέτες δέχονται περισσότερα από 400 άτομα ημερησίως (γυμνάσιο, λύκειο, ΙΕΚ); Ότι με τον "Καλλικράτη" δεν έχουμε ούτε επιστάτη ούτε προσωπικό καθαριότητας;!!! Ότι οι τουαλέτες του εκπαιδευτικού προσωπικού βρίσκονται σε τέτοιο σημείο μέσα στο κτήριο, ώστε χρειαζόμαστε τουλάχιστον 3-4 λεπτά να πάμε σ'αυτές, στα διαλείμματα των 5΄ή των 10΄; Και το σπουδαιότερο:οι αίθουσες διδασκαλίας είναι μικρές και δεν χωρούν, όπως πρέπει τους μαθητές, και οι εκπαιδευτικοί μοιραζόμαστε τα λιγοστά γραφεία χωρίς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, χωρίς ένα μέτρο προσωπικού χώρου να καθήσουμε να διορθώσουμε τα γραπτά μας ή να μελετήσουμε και να ενημερωθούμε για θέματα που μας ενδιαφέρουν, ΑΠΟ ΤΙΣ 08.00 ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 14.00 και ακόμα περισσότερο!!!! Γιατί είμαι απόλυτα σύμφωνη με αυτό το μέτρο και με τις συγχωνεύσεις, γιατί έχω υπηρετήσει και σε πολύ μικρές σχολικές μονάδες. Να γίνουν όλα αυτά αλλά να λυθούν πρώτα τα καθημερινά προβλήματα, που και υπαρκτά είναι και δυσκολεύουν την ήδη δύσκολη διαδικασία της μάθησης. Πιστεύω ότι θέτοντας στόχους και με εργασία και μόχθο αλλά.... και αξιοπρεπή αμοιβή οι εκπαιδευτικοί μπορούμε να σταθούμε όρθιοι. Αλλά να νιώθουμε ότι δεν μας εμπαίζουν και δεν μας υποτιμούν. Όλοι μας από κάποιον δάσκαλο μάθαμε να διαβάζουμε και να γράφουμε.