• Σχόλιο του χρήστη 'Δαμιανός Χατζηαντωνίου' | 14 Ιουλίου 2020, 17:42

    Πολλά παιδιά διαγνώσκονται με μαθησιακές δυσκολίες ή άλλες ειδικές ανάγκες (π.χ. φάσμα αυτισμού υψηλής λειτουργικότητας). Στις περισσότερες περιπτώσεις τα παιδιά αυτά εντάσσονται στο εκπαιδευτικό σύστημα με κάποιου είδους υποστήριξη (π.χ. παράλληλη στήριξη), με εξαιρετικά αποτελέσματα. Τα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία, όταν λαμβάνουν γνώση μίας τέτοιας διάγνωσης, δεν κάνουν δεκτά τα παιδιά αυτά με διάφορες προφάσεις, π.χ. «δεν έχουμε τις κατάλληλες υποστηρικτικές δομές», «δεν υπάρχει πρόβλεψη για παράλληλη στήριξη» κ.λ.π. Αυτό συνιστά διάκριση ως προς αυτήν την κατηγορία παιδιών – τα οποία γίνονται δεκτά στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα – μία μορφή κοινωνικού ρατσισμού και αποκλεισμού. Το προς ψήφιση νομοσχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει πρόνοιες και ελέγχους μέσω των οποίων θα διασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση στα ιδιωτικά σχολεία των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Για παράδειγμα, τα ιδιωτικά σχολεία ίσως να πρέπει να δηλώνουν το ποσοστό των μαθητών τους που εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία και να είναι συγκρίσιμο με αυτό των δημόσιων σχολείων. Ή θα πρέπει να εξασφαλίζουν κάποιες θέσεις ετησίως στις εισαγωγικές τάξεις κάθε βαθμίδας αποκλειστικά για αυτήν την κατηγορία παιδιών.