• Σχόλιο του χρήστη 'Αλιβίζος Σοφός' | 21 Ιανουαρίου 2011, 20:23

    Μέσα από την εμπειρία μου ως Επόπτης των Πειραματικών Σχολείων έχω διαπιστώσει μια σειρά από προβλήματα τα οποία παραθέτω παρακάτω: α) Η επιλογή των εκπαιδευτικών θα πρέπει να γίνεται με όρους ερευνητικής συνεργασίας και διάθεσης. Προφανώς τυπικά τα προσόντα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, αλλά αυτά δεν αποτελούν από μόνα τους εγγύηση για την ουσιαστική εμπλοκή των εκπαιδευτικών σε πειραματικές παρεμβάσεις. Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του υφιστάμενου ΦΕΚ (96/1995)το Εποπτικό συμβούλιο έχει μόνο συμβουλευτικό ρόλο, ενώ άλλα όργανα (ΚΥΣΠΕ) επιλέγουν τους αιτούντες εκπαιδευτικούς. Αυτό αφαιρεί στην ουσία τη δυνατότητα να επιλέξει (συνυπολογισμός τυπικών προσόντων και συνέντευξη) το ίδιο το Εποπτικό Συμβούλιο τους εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα συχνά να τοποθετούνται εκπαιδευτικοί που δεν είναι διατεθειμένοι να συνεργαστούν. Πρόταση: Προτείνεται το Εποπτικό συμβούλιο να έχει τη ουσιαστική αρμοδιότητα επιλογής εκπαιδευτικών. β) Στα περιφερειακά Π.Τ.Δ.Ε. της νησιώτικής Ελλάδας παρουσιάζεται το φαινόμενο την τελευταία 10ετία ότι δεν υποβάλλεται επαρκής αριθμός αιτήσεων για την υπηρεσία στα Πειραματικά Σχολεία. Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν προβλέπεται μοριοδότηση για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε Πειραματικά Σχολεία. Ενώ το γεγονός αυτό δεν διαμορφώνει κανένα πρόβλημα για τις μεγάλες πόλεις της ηπειρωτικής Ελλάδας στις νησιώτικές και απομακρυσμένες περιοχές λειτουργεί αρνητικά αποθαρρύνοντας την υποβολή αιτήσεων, με αποτέλεσμα, επί σειρά ετών να υπάρχουν περισσότερα κενά σε οργανικές θέσεις και αντίστοιχα λιγότερες αιτήσεις εκπαιδευτικών. Πρόταση: Προτείνεται να προβλεφτεί μοριοδότηση για του υπηρετούντες εκπαιδευτικούς σε Πειραματικά Σχολεία, ιδιαιτέρως για την ακριτική νησιώτική Ελλάδα (Δωδεκάνησα, Βόρειο Αιγαίο).