• Σχόλιο του χρήστη 'ΗΡΑΚΛΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ' | 21 Ιανουαρίου 2011, 20:41

    Στις νησιωτικές περιοχές και ειδικά στη δική μας των Κυκλάδων, τα βήματα για συνενώσεις πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά. Τα σχολεία δεν μπορεί να έχουν διακόσιους και τριακόσιους μαθητές ούτε μπορούν νμα δημιουργηθούν υδροκεφαλικά σχολεία, αφού έτσι θα αυξηθούν τα κόστη μετακινήσεων αλλά κυρίως θα χάσουν τη ζωή τα χωριά μας. Και τη ζωή αυτή των σχολείων την έχουν ανάγκη οι τοπικές μας κοινωνίες. Πέρα από συνενώσεις υπάρχουν άλλα προβλήματα τα οποία δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν αγγίζετε. Οι σχολικές βιβλιοθήκες βρίσκονται στο έρμαιο ανεκτέλεστων πολιτικών και νόμων που ήδη από το 2002 υπάρχουν. Λογισμικό σύστημα του ΕΚΤ είναι ξεπερασμένο, η χρηματοδότηση ανύπαρκτη και οι βιβλιοθηκονόμοι απολυμένοι. Από το 2002 μέχρι σήμερα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αδρανεί εξώφθαλμα. Είναι σα να θέλει να κλείσουν και να αραχνιάσουν οι κυψέλες αυτές για τις οποίες τόσα χρήματα ξοδεύτηκαν και τόσος αγώνας από τους εκπαιδευτικούς έγινε για να παραμείνουν ανοικτές και χρηστικές τόσο για τις σχολικές μονάδες , όσο και για την κοινωνία. Σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε και μαζί με τις όποιες αλλαγές σχεδιάζονται, επιβάλλεται η ύπαρξη ψυχολόγων στα σχολεία. Αν πραγματικά πρέπει να γίνουν τομές στα ωρολόγια, αναλυτικά προγράμματα σπουδών στις ύλες και τα αντικείμενα των μαθημάτων, αν η Περιβαλλοντική εκπαίδευση πρέπει επιτέλους να ενταχθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα και να μην υποβαθμίζεται συνέχεια, εκείνα που προέχουν είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χρηστικότητα και αξιοποίηση των σχολικών βιβλιοθηκών και ο διορισμός ψυχολόγων. Η γνωστή εδώ και χρόνια τακτική της πολιτικής ηγεσίας, που κατέδειξε οτι αξιοποιούμε ευρωπαϊκά κονδύλια για τη δημιουργία δομών και όταν αυτά τελειώσουν αντί να τα συνεχίζουμε εντάσοντάς τα σε εθνικά προγράμματα , τα αφήνουμε στην τύχη τους ανενεργά και ευτελισμένα, πρέπει επιτέλους να σταματήσει. Δημιουργείστε προοπτική για τις τομές. Ηρακλής Ι. Χατζόπουλος καθηγητής -θεολόγος Δ/ντής Γυμνασίου Νάουσας Πάρου 21-1-2011