• Σχόλιο του χρήστη 'Μιχάλης' | 21 Ιανουαρίου 2011, 20:45

    Υπηρετώ σε ένα « κεφαλοχωρίτικο » ΕΠΑΛ . Στο νομό υπάρχει εκτός της έδρας του νομού και ένα ακόμη παραμεθόριο . Πρόσφατα με τα στατιστικά στοιχεία του ορίου των 40 μαθητών , το παραμεθόριο μπήκε στο στόχαστρο . Το ‘δικό μου ‘ παραπέμπεται στο εγγύς μέλλον ! Το πιο κοντινό ΕΠΑΛ του όμορου νομού απέχει μόλις 30 χιλιόμετρα και έχει έγκριση για την λειτουργία ίδιων τομέων και ειδικοτήτων . Η γειτονική ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ ξεχείλισε . Αναμένεται μεταρρύθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης , σύμφωνα με τις εξαγγελίες σας . Οι παρατηρήσεις είναι : 1) Η επιλογή των νέων διευθυντών . Είναι η εικόνα του σχολείου στην τοπική κοινωνία . Η επιλογή με τα κριτήρια «παρωδία» και τους αχρησιμοποίητους τίτλους , όπως καταλάβατε και με τις πρόσφατες κρίσεις στελεχών , δεν βοηθούν στην καλύτερη εκπροσώπηση . 2) Η επιλογή των κλάδων και ειδικοτήτων . Εκτός από τη δυσκολία που υπάρχει στην επιλογή τους από τους μαθητές λόγω ηλικίας και περιορισμού τους , το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι από ποιον και ποιες προτείνονται και πότε εγκρίνονται για να λειτουργήσουν στα σχολεία . Θα μπορούσαν οι αιτήσεις των μαθητών να γίνονται στη διεύθυνση εκπαίδευσης για την όποια ειδικότητα επιθυμεί ο κάθε μαθητής και με βάση την ειδικότητα και τον τόπο διαμονής του , να εγγράφεται στο κοντινότερο όπου θα ξεκινά αυτόματα η όποια νέα ειδικότητα προκύπτει κατ’ απαίτηση του μαθητή . Τώρα καλούμε το μαθητή να επιλέξει ανάμεσα σε συγκεκριμένες ειδικότητες , άσχετα από τον αν τον ενδιαφέρει ή όχι , προκειμένου να παραμείνει στην περιοχή του . Αλλιώς γράφεται στο ΓΕΛ ή στη κοντινότερή ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ . 3) Σ’αυτό το «χωριάτικο» ΕΠΑΛ , ότι και να δώσει κάποιος στο μαθητή , πιάνει τόπο . Από την απλή παραμονή στην τάξη και τη μείωση της διαρροής , μέχρι την βοήθεια για κοινωνικοποίηση ακόμη και στο πιο απλό θέμα . Σας το γράφω και παρακαλώ να το δεχτείτε , μόλις κάποιος ασχοληθεί μαζί τους για το οποιοδήποτε πρόβλημά τους , γίνεται ο ήρωάς τους . Η απουσία των εφοδίων από την οικογένεια , κάποιες φορές , είναι καταφανής . 4) Ακόμη και οι ελλείψεις υλικού στα σχολικά εργαστήρια , θα μπορούσαν εύκολα να προσπεραστούν αν μπορούσε να αγοραστεί υλικό από την τοπική αγορά . Άλλωστε ελάχιστοι προσφεύγουν στις πανελλήνιες α΄ ή β΄ τρόπου επιλογής .Οι περισσότεροι ενδιαφέρονται να μάθουν μια δουλειά , την οποία τελικά δεν μαθαίνουν με το υπάρχον πρόγραμμα σπουδών του καταιγισμού των γενικών μαθημάτων . 5) Με 9,5 μέσο όρο απολύονται οι μαθητές και παίρνουν απολυτήριο και πτυχίο . Αυτά τους είναι εντελώς άχρηστα γιατί όπου και να χρειαστεί να τα καταθέσουν , απαιτείται στρογγυλό 10 και πάνω !!