• Σχόλιο του χρήστη 'filosofos' | 21 Ιανουαρίου 2011, 21:45

    Οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων όχι μόνο δεν εξυπηρετούν παιδαγωγικές σκοπιμότητες, αλλά είναι μια ενέργεια ΑΚΡΩΣ ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ! Δεν είναι δυνατόν σε μια πολιτεία που θέλει να ονομάζεται συντεταγμένη και δημοκρατική τα λουκέτα στα σχολεία να βαπτίζονται ως πράξη παιδαγωγικώς ωφέλιμη! Αλλά επειδή πρόκειται στην ουσία για τετελεσμένο γεγονός, θα ήταν πραγματικά παιδαγωγικώς ορθόν να κοινοποιήσετε προς κάθε ενδιαφερόμενο ( γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς ) τα εξής: 1. Το πραγματικό ποσοστό σχολικής διαρροής στις υπό συγχώνευση-συνένωση σχολικές μονάδες την τελευταία δεκαετία ανά περιοχή και νομό που λειτουργεί σήμερα ως ¨όχημα¨ για την ερήμωση τους και εν τέλει την κατάργηση τους , με επισυναπτόμενες την πραγματική αιτιολογία και τις προτάσεις αντιμετώπισης του φαινομένου ανά περίπτωση κατά την άποψη σας. 2. Τις εκτιμώμενες συνέπειες της κατάργησης μικρών σχολικών μονάδων στις οικείες τοπικές κοινωνίες ως προς την βιωσιμότητα των τελευταίων και την απρόσκοπτη διαβίωση των κατοίκων με έμφαση στην σημασία του ψυχολογικού παράγοντα. 3. Τον τρόπο αξιοποίησης των πρώην σχολικών κτηρίων. Αλήθεια μήπως προορίζονται για κέντρα υποδοχής και στοίβαξης παράνομων μεταναστών, μεταβαλλόμενα σε στρατόπεδα συγκέντρωσης; 4. Σε κάθε νέα "πολυδύναμη" σχολική μονάδα ως προϊόν της πράξης, τον ακριβή αριθμό μαθητών ανά τμήμα και την στοιχειώδη υποδομή της, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή ένταξη και η ασφάλεια των νέων μαθητών που θα την στελεχώνουν. 5. Τον σαφή προσδιορισμό του ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τον βαθμό εμπλοκής της στο νέο εγχείρημα. Για παράδειγμα, πρόκειται να χρεωθούν οι ήδη καταχρεωμένοι δήμοι το ζήτημα της επαρκούς χρηματοδότησης των ¨πολυδύναμων¨ σχολικών μονάδων; 6. Την διασφάλιση του εργασιακού βίου των εκπαιδευτικών που υφίστανται τα αποτελέσματα της πράξης. Όλοι αυτοί θα θεωρούνται πλέον υπεράριθμοι και θα μετακινούνται στην πλησιέστερη σχολική μονάδα ή θα αξιοποιούνται σε μή διδακτικά καθήκοντα; 7. Θα συμπεριλάβετε την συγκεκριμένη πρωτοβουλία περί συνένωσης των σχολικών μονάδων στο υπό διαμόρφωση ¨Νέο Σχολείο¨ ως βασικό στοιχείο της λειτουργικότητας και εύρυθμης λειτουργίας του;