• Σχόλιο του χρήστη 'Majo' | 21 Ιανουαρίου 2011, 22:39

    Ποιοι θα είναι αυτοί οι οποίοι θα διοικήσουν τις σχολικές μονάδες. Σύμφωνα με το νέο νόμο 3848/2010 για την επιλογή στελεχών θα είναι η γεροντοκρατία και όχι η αξιοκρατία αφού καταδικάζει όποιον εκπαιδευτικό ενδιαφέρεται να ασκήσει διευθυντικό έργο και έχει προϋπηρεσία κάτω των 20 ετών. Ακόμη χειρότερο από εκείνο της Νέας Δημοκρατίας. Τα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδασκαλείο) μειώνονται δραματικά ενώ πριμοδοτούνται άλλα κριτήρια. Δεύτερο μεταπτυχιακό σχεδόν τίποτε, ετήσιες επιμορφώσεις το ίδιο. Η διαβίου εκπαίδευση (επιμορφώσεις, σεμινάρια, ημερίδες) από το υπουργείο που έχει στον τίτλο του και τη διαβίου εκπαίδευση δε λαμβάνεται υπόψη. Πόσο παράξενα αλήθεια ακούγεται αυτό. Αυτοί που θα διοικήσουν τα σχολεία στην πλειοψηφία τους είναι δύο γενιές πίσω. Το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι μια απλή διαχείριση. Κανένας από αυτούς δεν έχει δει πως πραγματικά λειτουργεί ένα σχολείο. Δε χρειάζεται εξάλλου το ισχυρότερο προσόν είναι τα χρόνια υπηρεσίας. Όσον αφορά τη συγχώνευση σχολικών μονάδων αναφορικά με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση που γνωρίζω σας πληροφορώ πως αυτή είναι αναγκαία. Πρέπει να καταργηθούν τα μικρά σχολεία (ολιγοθέσια) αλλά προσοχή η βασική εκπαιδευτική μονάδα πρέπει να είναι το εξαθέσιο σχολείο. Κάθε σχολική μονάδα μεγαλύτερη του εξαθέσιου είναι δυσλειτουργική και δεν έχει καθόλου ευελιξία. Αυτό δεν είναι σχολείο είναι κέντρο διερχομένων και εξηγούμε γιατί. Ένα δωδεκαθέσιο σχολείο έχει προσωπικό πάνω από 25 άτομα μαζί με όλες τις ειδικότητες δεδομένου πως σε αρκετές περιπτώσεις το ίδιο αντικείμενο (π.χ. πληροφορική) το έχουν δύο ή και παραπάνω εκπαιδευτικοί οι οποίοι και συμπληρώνουν ωράριο από τη δευτεροβάθμια. Έτσι ο κάθε εκπαιδευτικός έχει πολλά κενά ενδιάμεσα. Έχει για παράδειγμα μάθημα 3 ώρες, 2 ώρες κενό και φεύγει, μετά έρχεται για άλλες δύο ώρες μάθημα κ.τ.λ.. Σας ερωτώ είναι σχολείο αυτό; Σε καμιά περίπτωση. Σε ένα εξαθέσιο όμως οι εκπαιδευτικοί με τις ειδικότητες είναι περίπου 10 ή λίγο παραπάνω. Έτσι το σχολείο και ευελιξία έχει και να διοικηθεί ευκολότερα μπορεί. Έτσι λοιπόν συνενώσεις μικρών σχολείων (μέχρι εξαθέσιο) και σπάσιμο των δωδεκαθέσιων στο ίδιο κτίριο σε δύο εξαθέσια. Αυτή είναι και η γνώμη της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών. Τώρα αναφορικά με τη διαχείριση της χρηματοδότησης το σύστημα όπως είναι τώρα είναι αρκετά καλό (σχολικές επιτροπές). Εαν γίνει ενοποίηση των σχολικών επιτροπών τότε τρέχα γύρευε. Ο κάθε διευθυντής θα πρέπει να παρακαλάει και να ζητάει χρήματα από τον κάθε άσχετο του δήμου. Οπότε το σύστημα δε θα περπατήσει Το ξέρω πως οι αποφάσεις του υπουργείου έχουν παρθεί και τα σχόλιά μας απλά είναι περιττά. Αυτοί οι άνθρωποι νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα. Εμείς κάνουμε το χρέος μας τα επισημαίνουμε γιατί εμείς θα υποστούμε τις συνέπειες όταν εσείς θα έχετε φύγει να "υπηρετήσετε" και να "προσφέρετε" από άλλα πόστα ως στρατιώτες της παράταξης όπως ως πολιτικοί λέτε συνήθως.