• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΑ ΠΡΑΤΣΙΝΗ' | 22 Ιανουαρίου 2011, 00:57

    Τέσσερις μέρες…είναι άραγε αρκετές για να ολοκληρωθεί η συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων για ένα τόσο σημαντικό θέμα;…Ασφαλώς όχι. Καλούμαστε να πάρουμε μέρος σ ΄αυτή τη διαδικασία έχοντας, ήδη, γίνει καχύποπτοι, και δεν είναι η πρώτη φορά που «η διαβούλευση» γίνεται προπέτασμα καπνού για όσα προαποφασισμένα ακολουθήσουν. Οφείλω όμως στον τόπο που γεννήθηκα και μεγάλωσα και φοίτησα στα σχολεία του κι από το Λύκειό του έδωσα πανελλήνιες εξετάσεις για να εισαχθώ στην τότε Παιδαγωγική Ακαδημία να διατυπώσω την άποψή μου ως εκπαιδευτικός και αιρετή στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Οροπεδίου Λασιθίου για το παρών θέμα. ***Αξίζει να σημειώσω, ότι τις τελευταίες μέρες η κοινωνία του Δήμου μας αναστατώθηκε, εξοργίστηκε και πικράθηκε από «φήμες» που ήθελαν να «συζητείται στους κύκλους του Υπουργείου η κατάργηση και μεταφορά του Γυμνασίου Τζερμιάδων» σε άλλο δήμο. Πιο κακόγουστο αστείο δε θα μπορούσε να ειπωθεί!!!!… Μια ματιά στο χάρτη ίσως βοηθήσει... Ο «καλλικρατικός» Δήμος Οροπεδίου Λασιθίου παρέμεινε ανεξάρτητος, αφού χαρακτηρίστηκε και είναι ορεινός. Είναι ο μόνος Δήμος νησιώτικης περιφέρειας που δεν εφάπτεται σε κανένα σημείο με την θάλασσα. Το κλίμα στο Δήμο μας πρέπει να πούμε ότι είναι μεσογειακό ορεινό. Ο χειμώνας πολλές φορές είναι δριμύς και συχνά το χιόνι καλύπτει τα πάντα, όπως συνέβη στις αρχές του Δεκέμβρη…που το ύψος του έφθασε πάνω από 50εκ. Η περίοδος των βροχών αρχίζει τον Οκτώβριο , Νοέμβριο και διαρκεί μέχρι τον Απρίλιο .Το μέσο ύψος βροχοπτώσεων είναι γύρω στα 1000 - 1200 χιλιοστά. Η θερμοκρασία αέρος την χειμερινή περίοδο είναι σχετικά χαμηλή, πολλές φορές ,δε, πέφτει κάτω από το μηδέν . Η χαμηλότερη θερμοκρασία που έχει σημειωθεί είναι -15,6 στο Τζερμιάδων το 1996 . Όταν πήγα στο Γυμνάσιο ξεκινούσα τη μέρα μου στις 5.30 με 6 π.μ και περίμενα στη στάση το λεωφορείο μέσα σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν. Αξέχαστες εμπειρίες…. Θα μπορούσα να διηγηθώ αμέτρητες σκηνές και εικόνες….Δεν είχα ως μαθήτρια –ούτε κανένας άλλος συνομήλικός μου- ίσες ευκαιρίες με τα παιδιά των αστικών κέντρων της εποχής. Ούτε και οι σημερινοί μαθητές/τριες έχουν… Είμαι 43 χρονών και ακόμη προσπαθώ να μάθω αγγλικά και να αποκτήσω πτυχίο. Δεν υπήρχε τότε η δυνατότητα ούτε στο σχολείο ούτε σε φροντιστήριο να διδαχθούμε συστηματικά ξένη γλώσσα και να φτάσουμε σε κάποιο τίτλο. Ξεκινούσε, μόλις, η προσπάθεια για τη διδασκαλία των αγγλικών στο Λύκειό μας…Τι να προλάβεις… Θα ήθελα τα παιδιά του Δήμου μου να έχουν όλα όσα υπόσχεται το Νέο Σχολείο. Σύγχρονες υποδομές και μέσα, ίσες ευκαιρίες, ποικίλα βιώματα και πραστάσεις, πρόσβαση, υποστήριξη, ενίσχυση, δυνατότητες, άνετη, ευχάριστη και δημιουργική παραμονή στο σχολικό χώρο, όλα όσα ονειρεύεται κάθε παιδί, κάθε γονιός, κάθε εκπαιδευτικός. Θα περίμενα το Υπουργείο δια των σοφών του να σκύψει έστω και σήμερα στα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης, να δώσει κίνητρα στους νέους γονείς για να μη μεταναστεύουν από τον τόπο τους στις πόλεις, προκειμένου να δώσουν στα παιδιά τους τις ευκαιρίες που δικαιούνται. . Να πριμοδοτήσει, να ενθαρρύνει, να επιβραβεύσει μέσα από την εκπαίδευση την απόφασή τους να μείνουν στο Οροπέδιο και να φοιτήσουν τα παιδιά τους στα σχολεία του ορεινού μας Δήμου. Να αναδείξει τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας απόφασης- επιλογής. Να κάνει πράξη τη φιλοσοφία της νέας αυτοδιοικητικής μεταρρύθμισης και σύμφωνα με το νόμο του Καλλικράτη να αποκεντρώσει πόρους και αρμοδιότητες, να ενισχύσει την επαρχία, τις ορεινές περιοχές, να δημιουργήσει προϋποθέσεις και συνθήκες για το ξαναζωντάνεμα της ελληνικής υπαίθρου. Εκτός και αν όταν λέμε «αποκέντρωση» εννοούμε ότι φτιάχνουμε πολλές μικρές «Αθήνες»(συγχωρέστε μου τον πληθυντικό). Όχι με αποφάσεις συνοπτικών διαδικασιών, όχι δίχως τη δική μας –εννοώ των δημοτών -γνώμη που πρέπει να είναι καθοριστική, όχι με κύριο μέλημα την εξοικονόμηση πόρων. Εκείνο που χρειάζεται δεν είναι κατάργηση, αλλά ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.. Χρειάζεται μέριμνα για τις απομακρυσμένες περιοχές που θα τονώσει την ανάπτυξη και την πρόοδό τους και όχι μέτρα και αποφάσεις που θα τις αποδυναμώσουν μια ώρα αρχύτερα. Δεν έχω καμιά διάθεση ή πρόθεση να λαϊκίσω. Όμως έχω κουραστεί να προσπαθούμε να ανοίξουμε από την ανάποδη το μπουκάλι…Ας φτιάξουμε σύγχρονα σχολεία. Ας τα εξοπλίσουμε. Ας τοποθετήσουμε μόνιμους επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς. Ας δώσουμε κονδύλια ικανά να προσφέρουν μια αξιοπρεπή λειτουργικότητα –συμπεριλαμβανομένης της καθαριότητας- κι ύστερα ας μιλήσουμε για αλλαγές. Ποιος θα διαφωνήσει τότε για τις καλές προθέσεις του Υπουργείου; Το θέμα δεν είναι να στοιβάξουμε παιδιά σε –συνήθως- ακατάλληλες, υγρές αίθουσες. Το θέμα είναι να σχεδιάζουμε λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τα προαπαιτούμενα και να προχωράμε βήμα βήμα…Τι να σου κάνουν τέσσερις μέρες;… Ούτε το αποτέλσμα της συζήτησης που θα γίνει στο προσεχές Δημοτικό Συμβούλιο δεν θα προλάβω να μεταφέρω...Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.