• Σχόλιο του χρήστη 'Ζ Α' | 16 Ιουλίου 2020, 14:06

    Η εκπαίδευση είναι δημόσιο και κοινωνικό αγαθό κατοχυρωμένο από το Σύνταγμα της Ελλάδος. "Η Παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους" (Άρθρο 16, παρ. 2). Η Πολιτεία - το Κράτος παραχωρεί στα Ιδιωτικά Σχολεία τη δυνατότητα να προσφέρουν Υπηρεσίες Εκπαίδευσης. Ο χώρος της Εκπαίδευσης, δημόσιας ή ιδιωτικής, είναι χώρος πολιτισμού, διαπαιδαγώγησης καθώς και ελευθερίας στην διδασκαλία. "Η προαγωγή της ελεύθερης διδασκαλίας είναι υποχρέωση του Κράτους" (Άρθρο 16, παρ. 1 του Συντάγματος). Τα Ιδιωτικά Σχολεία ζητούν και προσλαμβάνουν εκπαιδευτικούς και όχι υπαλλήλους διαφόρων ειδικοτήτων. Τα άρθρα 9 και 10 του Σχεδίου Νόμου που είναι σε διαβούλευση, αντιβαίνουν στο πνεύμα των άρθρων του Συντάγματος της Ελλάδος. Με την τυχόν ψήφιση αυτών των άρθρων του Σχεδίου Νόμου: • αλλοιώνεται το εκπαιδευτικό κοινωνικό αγαθό ως προς την ισονομία, ισοτιμία και αξιοκρατία των τίτλων σπουδών των μαθητών δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, • πλήττεται βάναυσα ο παιδαγωγικός και διδακτικός ρόλος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, • περιορίζεται η άσκηση των καθηκόντων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με τρόπο αξιοπρεπή, όπως αρμόζει σε ένα λειτουργό, • υπονομεύεται η επιστημονική αυτονομία που απαιτείται στο χώρο της Παιδείας, • επιχειρείται, χωρίς τη συναίνεση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών η δραματική ανασυγκρότηση της επαγγελματικής τους ταυτότητας, • συγκροτούνται "Σχολεία / Επιχειρήσεις της Αγοράς" με βασικά χαρακτηριστικά την ομηρία και την πειθάρχηση των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτά, • καλλιεργείται η δυνατότητα να προκύψουν φαινόμενα αδήλωτης εργασίας και φοροδιαφυγής. Όλα τα παραπάνω θα αποτελούν την παρακαταθήκη σας, στην Ιστορία της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής.