• Α. Επί του περιεχομένου Το νομοσχέδιο κινείται σαφώς προς την σωστή κατεύθυνση, καθώς απελευθερώνει την ιδιωτική εκπαίδευση από ένα αναχρονιστικό ρυθμιστικό πλαίσιο που βρίσκεται σε ισχύ 43 χρόνια και μέχρι σήμερα βάζει αχρείαστα εμπόδια: • στην ελεύθερη σύναψη σχέσεων συνεργασίας μεταξύ ιδιωτικών σχολείων και εκπαιδευτικού προσωπικού • στην ελεύθερη δημιουργική αξιοποίηση των εγκαταστάσεων και ευρύτερα του δυναμικού των ιδιωτικών σχολείων, και • στην παροχή επιπλέον εκπαιδευτικών υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις επιθυμίες και τις ανάγκες των οικογενειών. Στο ΚΕΦίΜ πιστεύουμε ότι η ενίσχυση της διοικητικής και λειτουργικής αυτονομίας των ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων, η ενθάρρυνση της άμιλλας μεταξύ των εκπαιδευτικών μονάδων και η ενίσχυση της δυνατότητας σχολικής επιλογής για τις οικογένειες θα συμβάλλουν ιδιαίτερα θετικά στην αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας στη χώρα μας. Στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης ελευθερίας στην εκπαίδευση κινούνται και οι προτάσεις (https://www.kefim.org/wp-content/uploads/2019/07/MeletiPaideia.pdf) που έχει διατυπώσει το ΚΕΦίΜ στο πλαίσιο του μεταρρυθμιστικού προγράμματος «Ελλάδα 2021: Ατζέντα για την ελευθερία και την ευημερία» (https://www.kefim.org/wp-content/uploads/2019/07/MeletiPaideia.pdf). Β. Επί της διαδικασίας Σε σχέση με τις πρακτικές καλής νομοθέτησης που εξετάζει το ΚΕΦίΜ στο πλαίσιο του Δείκτη Ποιότητας Νομοθέτησης, εντοπίζουμε τις εξής παρατηρήσεις: • Το νομοσχέδιο τίθεται σε δημόσια διαβούλευση μόλις για 7 ημέρες, έναντι της σύστασης του Εγχειρίδιου Νομοπαρασκευαστικής Μεθοδολογίας που δημοσίευσε η κυβέρνηση για κατ’ αρχήν περίοδο δύο εβδομάδων, χωρίς η επιλογή αυτή να δικαιολογείται. • Δεν αναρτήθηκε η Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης στον ιστότοπο www.opengov.gr. • Οι τροποποιήσεις ισχυουσών ρυθμίσεων δεν αναδιατυπώνουν ολόκληρη την τροποποιούμενη παράγραφο, όπως αυτή διαμορφώνεται τελικά. • Οι καταργούμενες διατάξεις αναφέρονται γενικά ενώ θα έπρεπε να επισημαίνονται στο σύνολό τους ρητά. Επί του άρθρου 1 του νομοσχεδίου Είναι σημαντική η θέσπιση ενός ρυθμιστικού πλαισίου ειδικά για ζητήματα ιδιωτικής κατεύθυνσης με γνώμονα την ενίσχυση της ελευθερίας.