• Σχόλιο του χρήστη 'Καρβουνίδης Χαρίλαος' | 1 Δεκεμβρίου 2020, 12:54

    Το νομοσχέδιο έχει σχέση με την αναβάθμιση της κατάρτισης και όχι με την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Αφορά στην εφαρμογή Ευρωπαϊκών επιταγών για απόκτηση βασικών δεξιοτήτων και ευελιξίας των μαθητών/σπουδαστών, ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε. Η προηγούμενη κυβέρνηση εφάρμοσε επίσης αυτές τις πολιτικές κατά γράμμα, με τη δική της φιλοσοφία είτε θετικά (ΜΝΑΕ, ψυχολόγοι, μαθητεία) είτε αρνητικά (εξοστρακισμός της τεχνολογικής εκπαίδευσης από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, δημιουργία υπερτομέων στη Β τάξη των ΕΠΑΛ και κατάργηση ειδικοτήτων) κτλ. Η παρούσα κυβέρνηση καλείται να εφαρμόσει τις ίδιες πολιτικές με τη δική της φιλοσοφία, όπως έχει εξαγγείλει και προεκλογικά. Ας ελπίσουμε όμως, ότι ΔΕΝ θα υπάρξουν εκπλήξεις στις εφαρμοστικές που θα ακολουθήσουν το νόμο και ότι οι 42 προτάσεις Πισσαρίδη τυχαία είδαν το φως της δημοσιότητας, μία μέρα μετά τη δημοσίευση του Σχ.Ν. ... --------------- ΚΕΦ Γ - ΕΣΚ - Αν το υπουργείο ΠΑΙΔΕΙΑΣ επιθυμεί να ιδρύσει σχολές επιπέδου 3, τότε μπορεί να τις ενσωματώσει στα ΕΠΑΛ, όπου στην πρώτη τάξη θα διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας ΚΑΙ προσανατολισμού και οι μαθητές θα αποκτούν πτυχιό 3ου επιπέδου με την ολοκλήρωση της φοίτησης της Β' τάξης. - Αν θα πρέπει να δημιουργηθούν σχολές επιπέδου 3 σε άλλα υπουργεία, τότε θα πρέπει να γίνει σαφής διαχωρισμός των βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων που θα παρέχονται από αυτές τις σχολές, οι οποίες ΔΕΝ θα πρέπει να ΑΛΛΗΛΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ με τις γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούν οι μαθητές που αποφοιτούν από τα ΕΠΑ.Λ. - Να μην διαφοροποιηθούν οι ειδικότητες που λειτουργούν αυτή τη στιγμή στα ΕΠΑΛ. - Να αποδοθούν επαγγελματικά δικαιώματα σε όλες τις ειδικότητες που δεν έχουν αυτή τη στιγμή στα ΕΠΑ.Λ. ------------- ΞΕΦΑΛΑΙΟ Ε - ΙΕΚ - Τα ΙΕΚ, όπως και οι ΕΣΚ του ΥΠΑΙΘ, χρησιμοποιούν τα εργαστήρια των ΕΚ (Εργαστηριακά Κέντρα) και τις αίθουσες διδασκαλίας θεωρητικών μαθημάτων των ΕΠΑΛ (που ανήκουν στην Τυπική Εκπαίδευση). Ο “Εκπαιδευτής” δεν έχει συνέχεια και δεν έχει ευθύνη ούτε κίνητρο να διατηρηθεί η καλή κατάσταση του εξοπλισμού και των αναλώσιμων. Θα πρέπει λοιπόν να ρυθμιστεί ώστε τα εργαστήρια να υπάρχει υποχρεωτικά Εκπαιδευτικός του ΥΠΑΙΘ και για το λόγο αυτό να δημιουργηθούν οργανικές θέσεις μονίμων Εκπαιδευτικών στα ΙΕΚ και στις ΕΣΚ αφού οι ανάγκες είναι πάγιες και διαρκείς. -------------- Τέλος, - Άρθρο 5 παρ. 2, στην ΚΣΕΕΚ να συμμετέχει το ΤΕΕ Ελλάδος και η Ομοσπονδία εκπαιδευτικών τεχνικής εκπαίδευσης ΟΛΤΕΕ. - Άρθρο 6 παρ. 1, στα Περιφερειακά Σ.Σ.Π.Α.Ε. να συμμετέχει το Περιφερειακό τμήμα του ΤΕΕ και η τοπική Ένωση εκπαιδευτικών τεχνικής εκπαίδευσης ΕΛΤΕΕ. ---------- ΚΑΡΒΟΥΝΙΔΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΠΕ 82 Μηχανολόγος