• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Ιωσήφ' | 1 Δεκεμβρίου 2020, 19:19

    Καλησπέρα σας. Άρθρο 31 - Όργανα διοίκησης των Ι.Ε.Κ. α) Η διοίκηση του Ι.Ε.Κ. ασκείται από τον Διευθυντή. ΣΧΟΛΙΟ: Σύμφωνα με το τρέχοντα Κανονισμό των ΙΕΚ "1. Η διοίκηση κάθε ΙΕΚ ασκείται: α) από τον Διευθυντή, β) τον Υποδιευθυντή και γ) τη συνέλευση των διδασκόντων." Η διοίκηση θα έπρεπε να κινηθεί σε πιο δημοκρατική /συμμετοχική κατεύθυνση, όχι προς την αντίθετη. Η άσκηση διοίκησης μόνο από τον Δ/ντή, ενθαρρύνει την αυταρχική διοίκηση, που δυστυχώς δεν σπανίζει, με όλα τα αρνητικά της αποτελέσματα. β) Ο Διευθυντής δημόσιου Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να είναι δημόσιος λειτουργός, ... ΣΧΟΛΙΟ: Είναι σημαντικό ο δ/ντής να έχει εκπαιδευτική προϋπηρεσία και μέρος αυτής στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση - καθώς στα ΔΙΕΚ συνεργάζεται με εκπαιδευτές πολλών ειδικοτήτων. Εκτός αν δεν έχει καθόλου την παιδαγωγική /επιστημονική ευθύνη της κατάρτισης. (θα την έχει ο υποδιευθυντής, σε αυτή την περίπτωση, για τον οποίο υπάρχουν σχετικές απαιτήσεις; Η δεν χρειάζεται καθόλου; ). Φαίνεται να διαχωρίζεται η κατάρτιση από κάθε παιδαγωγική /εκπαιδευτική (educational) της διάσταση. Άρα, παραπέμπει σε καθαρή κατάρτιση - εργαλειακή μάθηση (training). Αυτό συνάδει με τα προσόντα που αξιολογήθηκαν στο Μητρώο των Εκπαιδευτών ΕΕΚ - δεν λαμβάνεται υπόψη καμία επιμόρφωση (παιδαγωγική, εκπαίδευσης ενηλίκων, ευπαθείς ομάδες κ.λπ), πλην των σχετικών με τα αντικείμενα κατάρτισης (training). Ο δ/ντής φαίνεται πως αρκεί να είναι ικανός στη διοίκηση. ------------------------------------ 7. Ο Υποδιευθυντής πρέπει να έχει τουλάχιστον πενταετή διδακτική υπηρεσία στην επαγγελματική εκπαίδευση ή κατάρτιση, γνώση και εμπειρία σε διδακτικές μεθόδους της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, στην επιμόρφωση εκπαιδευτών, να μπορεί να παρακολουθήσει και να εποπτεύει την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και να συντονίζει τη διαδικασία αξιολόγησής της. ΣΧΟΛΙΟ: Ο υποδιευθυντής φαίνεται να επωμίζεται ότι αφορά στο εκπαιδευτικό έργο /κατάρτιση. Που όμως, είναι το βασικό έργο των ΔΙΕΚ. Αποκλείονται εκπαιδευτικοί της γενικής εκπαίδευσης - ακόμη και αν είναι τεχνικών ειδικοτήτων (μηχανικοί, τεχνολόγοι, πληροφορικής κ.λπ) και με διοικητική προϋπηρεσία στη γενική εκπαίδευση. ------------------------ Άρθρο 33 Επίδομα θέσης ευθύνης – Τροποποίηση του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 ««ιαια) Διευθυντές των δημόσιων Ι.Ε.Κ. πεντακόσια πενήντα (550) ευρώ για τα Ι.Ε.Κ. στα οποία φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι πενήντα (250) καταρτιζόμενοι, τετρακόσια πενήντα (450) ευρώ για τα Ι.Ε.Κ. στα οποία φοιτούν από εκατόν πενήντα (150) έως διακόσιοι πενήντα (250) καταρτιζόμενοι και τετρακόσια (400) ευρώ για τα Ι.Ε.Κ. στα οποία φοιτούν έως εκατόν πενήντα (150) καταρτιζόμενοι,...."" ΣΧΟΛΙΟ: Πώς δικαιολογείται η τόσο μεγάλη απόκλιση του επιδόματος θέσης, από τις αντίστοιχες των δ/ντών συναφών σχολικών μονάδων (π.χ. ΕΠΑΛ); Αυτό αντικατοπτρίζει μια ασυμμετρία και σε συνδυασμό με το μονοπρόσωπο χαρακτήρα της διοίκησης (να ασκείται μόνο από τον δ/ντή) δημιουργεί προϋποθέσεις για αυταρχικές και αλαζονικές συμπεριφορές. Μοιάζει να δημιουργείται μια ιδιαίτερα προνομιακή διοικητική θέση... Δικαιολογείται από τα πραγματικά καθήκοντα του δ/ντή (σε σύγκριση με των αντίστοιχων θέσεων άλλων μονάδων; ) ----------------------------------- Ευχαριστώ. Καλή συνέχεια.