• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης' | 1 Δεκεμβρίου 2020, 19:50

    Στο Άρθρο 13 Διοίκηση & Στελέχωση ΕΣΚ, ο Διευθυντής θα πρέπει να είναι μόνιμος εκπαιδευτικός της Δημόσια Εκπαίδευσης με 4ετή προϋπηρεσία στις δομές ΕΕΚ. Ο αριθμός των σπουδαστών θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 100΄. Στο Άρθρο 23 Όροι και Διαδικασίες Ίδρυσης των ΙΕΚ, ο αριθμός των σπουδαστών των ΙΕΚ Αττικής- Θεσσαλονίκης να είναι έως 250 και νησιών έως 100 αλλιώς να δημιουργούνται Παραρτήματα. Ελπίζουμε σε μεγάλη αύξηση των σπουδαστών ΙΕΚ στο εγγύς μέλλον ώστε να μην υπάρχει συρρίκνωση. Στο ΙΕΚ θα πρέπει να έρχονται οι χιλιάδες άνεργοι που θέλουν μια αρχική επαγγελματική κατάρτιση εκτός από τους μαθητές ΕΠΑΛ & ΓΕΛ. Όσον αφορά τους μαθητές αποφοίτους ΕΠΑΛ θα πρέπει να συνεχίζουν στα ΙΕΚ για απόκτηση ειδικότητας. Τώρα μόνο το 15% των σπουδαστών στα ΙΕΚ έρχεται από τα ΕΠΑΛ στο Γ' εξάμηνο σπουδών. Αυτό πρέπει να αυξηθεί δραματικά. Στο Άρθρο 27 θα πρέπει η Πρακτική Άσκηση να είναι επιδοτούμενη στις επιχειρήσεις όπως στη Μαθητεία. Η Μαθητεία των ΕΠΑΛ θα πρέπει να διακοπεί και να γίνεται μόνο στα ΙΕΚ. Δεν μπορεί να παίρνουν επίπεδο 5 με μηδενικές γνώσεις σε σχέση με τους σπουδαστές των ΙΕΚ. Στις εξετάσεις δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν, εκτός και αν χαμηλώσει το επίπεδο. Αλλά που θέλουμε να φτάσει το Επίπεδο 5; Στο Άρθρο 30 Κανονισμοί Λειτουργίας των Ι.Ε.Κ.Παρ. 1ε Οι προϋποθέσεις, οι όροι και η διαδικασία υλοποίησης και διαχείρισης που αφορά στις εκπαιδευτικές επισκέψεις, καθώς και τη συμμετοχή σε εθνικά, ευρωπαϊκά, και διεθνή προγράμματα,τα οποία γίνονται με ευθύνη και εποπτεία της διοίκησης του Ι.Ε.Κ Στο ΑΡΘΡΟ 31 «Όργανα διοίκησης των Ι.Ε.Κ.»1.β) Ο Διευθυντής Δημοσίου Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του ΥΠΑΙΘ θα πρέπει να είναι μόνιμος εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βαθμού Α. Ο Διευθυντής πρέπει να διαθέτει αυξημένα, τυπικά και ουσιαστικά, προσόντα, πτυχίο ΑΕΙ ,αλλά και επιστημονική, τεχνική και διοικητική εξειδίκευση ώστε να ανταπεξέλθει στη λειτουργία και οργάνωση των Ι.Ε.Κ, με οκταετή (8)προϋπηρεσία τουλάχιστον,σε δομές της ΕΕΚ συνεκτιμώντας μεταπτυχιακές σπουδές και επαγγελματική και διδακτική εμπειρία. ε) Η θητεία του Διευθυντή είναι τριετής. Η υπηρεσία του Διευθυντή, ως προς την οργανική θέση που κατείχε είναι συνεχής, μετά δε τη λήξη της θητείας του, επανέρχεται αυτοδικαίως στον φορέα όπου υπηρετούσε, πριν την επιλογή του ως Διευθυντής.Ο χρόνος άσκησης των καθηκόντων του Διευθυντή Δημοσίου ΙΕΚ, αρμοδιότητας του ΥΠΑΙΘ, λογίζεται ως χρόνος άσκησης διδακτικών καθηκόντων, εφόσον πρόκειται για μόνιμο εκπαιδευτικό της Β βάθμιας και ως χρόνος άσκησης διοίκησης εκπαιδευτικής μονάδας. 2. Ο Διευτυντής του Δημόσιου ΙΕΚ προΐσταται του προσωπικού του IEK,είναι επιστημονικός, παιδαγωγικός,διοικητικός, οικονομικός υπεύθυνος καθώς και πειθαρχικός προϊστάμενος του Ι.Ε.Κ.:Ο Διευθυντής ασκεί (μεταξύ άλλων) ιδίως τις ακόλουθες αρμοδιότητες : α) συντονίζει και έχει την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία και διαχείριση του Ι.Ε.Κ., β) την εφαρμογή των ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αφορούν σε καταρτιζόμενους με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, γ) συντονίζει την διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτών των οποία πραγματοποιεί , σε συνεργασία με τον/τούς Υποδιευθυντές δ) αναθέτει στους εκπαιδευτές των Ι.Ε.Κ. συγκεκριμένα καθήκοντα που Οδηγών Κατάρτισης, όπως αυτά που σχετίζονται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό, την υλοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων, την εργαστηριακή εκπαίδευση, της Πρακτικής Άσκησης και της Μαθητείας των καταρτιζομένων, την εφαρμογή προγραμμάτων Νέων τεχνολογιών και την εν γένει λειτουργία του Ι.Ε.Κ. 7. Ο Υποδιευθυντής Δημόσιου Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας του ΥΠΑΙΘ είναι αποσπασμένος μόνιμος εκπαιδευτικός της Β' βάθμιας εκπαίδευσης επιλέγεται ύστερα από ανοιχτή πρόσκληση. Ο Υποδιευθυντής πρέπει να έχει τουλάχιστον τετραετή(4)προϋπηρεσία τουλάχιστον, στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και να διαθέτει τα απαραίτητα προσόντα που απαιτούνται για τη θέση του. Θα πρέπει να λαμβάνεται υπ όψιν η αξιολόγηση που έχει γίνει από τον προϊστάμενο κάθε υποψηφίου όσον αφορά τη καταλληλότητα του για τη θέση του Υποδιευθυντή. Ο Υποδιευθυντής ασκεί ιδίως τις ακόλουθες αρμοδιότητες: α) για την αξιολόγηση, εποπτεία και παρακολούθηση του εκπαιδευτικού έργου, β) συνεπικουρεί τον Διευθυντή και μεριμνά για την εκτέλεση των αποφάσεων του γ) συμμετέχει μαζί με τον άλλο Υποδιευθυντή , όπου υπάρχει, στην διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτών. 12. Ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής Δημόσιου ΙΕΚ αρμοδιότητάς ΥΠΑΙΘ δεν μπορούν να παρέχουν εκπαιδευτικό έργο ως εκπαιδευτές σε ΙΕΚ, Δημόσιου ή Ιδιωτικού τομέα.