• Το υπό διαβούλευση Σ/Ν αντιμετωπίζει ολοκληρωμένα το σύνολο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, αντικαθιστώντας την παλαιότερη νομοθετική ρύθμιση του 2013 και τις μεταγενέστερες αποσπασματικές ρυθμίσεις. Θετικό βήμα αποτελεί η θεσμοθέτηση του Ε.Σ.Ε.Ε.Κ. (άρθρο 1) για την αυτοτέλεια της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Δια Βίου Μάθησης, καθώς και για τον συντονισμό του πολυεπίπεδου συναφούς εκπαιδευτικού μηχανισμού. Η θεσμοθέτηση των Πρότυπων ΕΠΑΛ (άρθρα 16-21) αποτελεί ένα πρώτο βήμα στην προωθούμενη ποιοτική αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Η ρύθμιση αυτή συνιστά ουσιαστικό στοιχείο ανάδειξης των ΕΠΑΛ ως ισότιμων πυλώνων με τα Γενικά Λύκεια στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Σημαντικό βήμα αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελεί η παρεχόμενη στους αποφοίτους των Ι.Ε.Κ. καθώς και των Μεταλυκειακών Τάξεων Μαθητείας δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε ΑΕΙ μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων (άρθρο 43). Με τον τρόπο αυτόν γεφυρώνεται το χάσμα μεταξύ των επιπέδων 5 και 6 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Εξαιρετικά σημαντική είναι η νομοθετική κατοχύρωση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (άρθρο 45), μέσω του οποίου παρέχεται η δυνατότητα καταγραφής, ταξινόμησης και σύγκρισης των ελληνικών και ευρωπαϊκών τίτλων με βάση τις δεξιότητες και γνώσεις που αποκτώνται μέσω της τυπικής, μη τυπικής και άτυπης μάθησης. Σημειώνεται ότι η θεσμοθέτηση του ΕΠΠ στη χώρα μας είχε καθυστερήσει συγκριτικά με άλλες χώρες της Ε.Ε.