• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΕΟΧΑΡΗ ΜΙΝΑ' | 2 Δεκεμβρίου 2020, 12:08

    1.Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εστιάζει στην αναβάθμιση της επαγγελματικής κατάρτισης υποβαθμίζοντας όμως την Επαγγελματική Εκπαίδευση.Όλοι εμείς που έχουμε υπηρετήσει τα ΕΠΑΛ για 20 και περισσότερα χρόνια είδαμε αύξηση του μαθητικού μας δυναμικούτα τελευταία 3 έτη αφού υποστηρίχθηκαν με θεσμούς όπως ο Μ.Ν.Α.Ε (νόησις,ψυχολόγοι,μαθητεία,σύμβουλος καθηγητής κ.ά). Στο σχέδιο νόμου αναφέρονται τα εξής: -η ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ χωρίς να προσδιορίζεται ο αριθμός τους κ η τύχη των υπολοίπων. -Τα Ι.Ε.Κ περνούν στη τυπική εκπαίδευση και στους μαθητές τους δίνεται η δυνατότητα της εισαγωγής τους στα πανεπιστήμια -Ίδρυση μεταγυμνασιακών σχολών επαγγελματικής κατάρτισης (Ε.Σ.Κ) -Καθορισμός των ειδικοτήτων από παράγοντες της αγοράς εργασίας -Αποφυγή της αλληλοκάλυψης των ειδικοτήτων Όλα αυτά θα οδηγήσουν στην συρρίκνωση ακόμα και κατάργηση πολλών ΕΠΑΛ και στη δημιουργία μεγάλων εκπαιδευτικών κεντρικών μονάδων.Η μαθητική διαρροή είναι δεδομένη τόσο προς τις ΕΣΚ όσο στα ΙΕΚ καταργώντας επί της ουσίας την επαγγελματική εκπαίδευση.Η πρόταση είναι να διατηρηθεί ο κεντρικός κορμός των τομέων των ΕΠΑΛ ,να επικαιροποιηθούν όμως και να εκσυχρονιστούν οι ειδικότητες τους σε σύνδεση με την αγορά εργασίας (που θα έχει υποστηρικτικό-συμβουλευτικό ρόλο) διατηρώντας πάντα το παιδαγωγικό τους χαρακτήρα και την παράλληλη πορεία με τα ΓΕΛ.Οι καθηγητές τους να είναι εκπαιδευτικοί και όχι απλά εκπαιδευτές.Να είναι εκτός από συνειδητή επιλογή και προσιτή (κοντά στο τόπο κατοικίας) χωρίς κριτήρια εισαγωγής.