• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος Παπανδρέου' | 22 Ιανουαρίου 2011, 14:38

    Τα σχολεία (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση) δεν είναι άμεσος πυλώνας οικονομικής ανάπτυξης της τοπικής κοινωνίας, αφού εξυπηρετούν ανάγκες του τοπικού πληθυσμού και δεν λειτουργούν ως πόλος έλξης για μαθητές από άλλα μέρη της Ελλάδας, όπως γίνεται με τα πανεπιστήμια (τριτοβάθμια εκπαίδευση), οπότε δεν τίθεται θέμα μαρασμού των τοπικών επιχειρήσεων. Παρόλα αυτά οι σχολικές υποδομές συμβάλλουν καθοριστικά στην απόφαση μιας οικογένειας για αποκέντρωση. Στην παρούσα φάση, βάση της οικονομικής συγκυρίας, πρέπει να δούμε ρεαλιστικά ποιες είναι οι μονάδες οι οποίες πληρούν τα κριτήρια, πολυσυλεκτικότητα - εύκολη πρόσβαση, υψηλό εκπαιδευτικό επίπεδο, ελλειπής πληρότητα και να τις βοηθήσουμε να λειτουργήσουν ως ελκυστές για τις γύρω περιοχές. Επίσης είναι θετικό, και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται, η ίδρυση μεγαλύτερων δομών. Από τη στιγμή που τα σχολεία, είτε βρίσκονται στην επαρχία είτε σε αστικά κέντρα, καλύπτουν υπάρχουσες ανάγκες οι εκπαιδευτικοί τους δεν αντιμετωπίζουν εργασιακή ανασφάλεια, θα συνεχίσουν να καλύπτουν τις ίδιες ανάγκες, αλλά με την συνένωση των σχολείων θα εξοικονομηθούν πόροι από την συντήρηση των κτιρίων.