• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΩΡΓΟΣ' | 2 Δεκεμβρίου 2020, 18:25

    Το νομοσχέδιο κατ’ επίφαση ενισχύει την ανεξαρτησία των εκπαιδευτικών δομών και τη σύνδεση της αγοράς εργασίας με την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση. Μόνο ως διακήρυξη συμβαίνει το προηγούμενο. Στην πραγματικότητα δημιουργείται μια διοικητική υπερδομή μέσα στο ΥΠΑΙΘ η Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.&Ν. Αντί να εκχωρηθούν αρμοδιότητες στις εκπαιδευτικές μονάδες, στις Διευθ. Ββάθμιας Εκπαίδευσης και στις Περιφ Διοικήσεις Εκπαίδευσης υπάρχει αύξηση της γραφειοκρατίας. Η λήψη μιας απόφασης απαιτεί εισηγήσεις και αποφάσεις πολυάριθμων επιτροπών. Απαιτούνται επίσης 20 νέες οργανικές θέσεις ενώ το ΥΠΑΙΘ έχει χιλιάδες υπαλλήλους. Σχετικά με τα παραπάνω αναφέρω ότι δεν μπορώ να βρω εύκολα την απάντηση ποια είναι η διαδικασία και πόσο γρήγορα θα γίνει πράξη εάν κάποιος επαγγελματικός φορέας επιμελητήριο ή και ο ΣΕΒ ζητήσει κάποια νέα ειδικότητα. Πόσο γρήγορα θα την έχει ( θα έχει τους πρώτους απόφοιτους). Θα πρέπει να δοκιμασθεί πρώτα σε κάποια πρότυπη δομή μερικά χρόνια; Θα πρέπει να ιδρύσει κατάλληλη εκπαιδευτική δομή ο φορέας που έχει ανάγκη την ειδικότητα πόσο γρήγορα με τι κόστος; Σύνδεση με την αγορά εργασίας σημαίνει “άμεσα” παρέχω αυτό που ζητά η αγορά εργασίας. Το ίδιο συμβαίνει και με τα εργαστηριακά Κέντρα ΕΚ. Μετά από πορίσματα επιτροπών για την αλλαγή του ρόλου των ΕΚ και την επισήμανση των προβλημάτων που δημιούργησε η νομοθεσία της προηγούμενης κυβέρνησης αλλά και της άποψης της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών για περιορισμό του ρόλου των ΕΚ στην υποστήριξη της υλικοτεχνικής υποδομής της επαγγελματικής εκπαίδευσης με το παρόν νομοσχέδιο γίνονται νόμος όλα όσα έχουν επισημανθεί ως αρνητικά. Διατηρείται και ενισχύεται η “εκπαιδευτική δομή” , που λέγεται ΕΚ. Διατηρούνται οι 2 σύλλογοι καθηγητών, ενισχύεται η διαρχία των διευθυντών, ενισχύεται το λόμπυ των καθηγητών του ΕΚ συνήθως μειωμένων προσόντων, που λαμβάνουν επίδομα θέσης και απέχουν από όλες τις εργασίες μιας σχολικής μονάδας(εγγραφές, μετεγγραφές, σύμβουλοι σχολικής ζωής και λοιπό υποστηρικτικό έργο). Νομίζω ότι είναι ελληνική πρωτοτυπία να επιχειρούμε αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και να αφαιρούμε από τις εκπαιδευτικές μονάδες τα εργαστήριά τους. Στις ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ δεν συμβαίνει αυτό. Φανταστείτε σε μια πόλη με παραπάνω από 1 σχολή ΟΑΕΔ όλες οι σχολές του ΟΑΕΔ να είχαν ανεξάρτητο Δ/ντή εργαστηρίων με δικούς του καθηγητές, που θα τους μεταφέρει όπου θέλει όποτε θέλει και θα τους αναθέτει “μόνο όποιο εργαστηριακό μάθημα” θέλει. Στα σημερινά ΕΚ απαγορεύεται να διδάσκει τη θεωρία και το εργαστήριο ενός μαθήματος ο ίδιος καθηγητής.