• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΠΑΛ - ΔΑΦΝΗ' | 2 Δεκεμβρίου 2020, 19:44

    Η επαγγελματική εκπαίδευση είναι ένας ξεχωριστός τομέας από την επαγγελματική κατάρτιση και πρέπει να παραμείνει ξεχωριστός. Η Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι πρωτίστως εκπαίδευση, με όσα συνεπάγεται αυτή: γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες, αλλά και αξίες, ανατροφή και διαπαιδαγώγιση, κριτική σκέψη, κουλτούρα και ηθική εξύψωση. Κατά δεύτερο λόγο, στο επίπεδο 4, δηλ του Επαγγελματικού Λυκείου είναι εκπαίδευση σε τομείς που θα βοηθήσουν το ανήλικο αλλά και τον ενήλικο μαθητή να μπορέσει να εξασφαλίσει, τελειώνοντας το σχολείο, μία εργασία, χωρίς αυτό να είναι μονόδρομος. Στο επαγγελματικό λύκειο προσπαθούμε όλοι να αφυπνήσουμε τους μαθητές μας και να ενεργοποιήσουμε τον ενδιαφέρον τους και την αγάπη τους για μάθηση. Υπό το παραπάνω πρίσμα η Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι μία διαδιακασία αυτόνομη και ουδέτερη, σαφώς σε αλληλεπίδραση με τον κοινωνικό της περίγυρο, που όμως διατρέχει εξαιρετικό μεγάλο κίνδυνο όταν άκριτα υποτάσσεται στις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων μέσα από έναν μηχανισμό που θέλει να εξασφαλίσει τις ανάγκες και τα συμφέροντα των επιχειρήσεων. Τα ΕΠΑΛ πρέπει να παραμείνουν ως παράλληλη δομή με τα Γενικά Λύκεια, εποπτευόμενα πλήρως από την καρδιά του Υπουργείου Παιδείας και όχι από άλλη Γενική Γραμματεία που ασχολείται με την Επαγγελματική Κατάρτιση και την Δια Βίου Μάθηση, καθώς οι στόχοι που εξυπηρετούν είναι διαφορετικοί. Το ΕΠΑΛ ως κλασσική και καθιερωμένη δομή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να συνεχίσει να δίνει την δυνατότητα της παράλληλης γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, δίνοντας την δυνατότητα επιλογής στους μαθητές του να αποφασίσουν ανα θέλουν να συνεχίσουν να μαθαίνουν προχωρώντας σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα ή ανα θα επιλέξουν την μαθητεία τους και την εν συνεχεία προώθησή τους στην αγορά εργασίας.