• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΠΑΛ' | 2 Δεκεμβρίου 2020, 19:48

    1.Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εστιάζει στην αναβάθμιση της επαγγελματικής κατάρτισης υποβαθμίζοντας όμως την Επαγγελματική Εκπαίδευση.Όλοι εμείς που έχουμε υπηρετήσει τα ΕΠΑΛ για 20 και περισσότερα χρόνια είδαμε αύξηση του μαθητικού μας δυναμικούτα τελευταία 3 έτη αφού υποστηρίχθηκαν με θεσμούς όπως ο Μ.Ν.Α.Ε (νόησις,ψυχολόγοι,μαθητεία,σύμβουλος καθηγητής κ.ά). Στο σχέδιο νόμου αναφέρονται τα εξής: - η ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ χωρίς να προσδιορίζεται ο αριθμός τους κ η τύχη των υπολοίπων. - Τα Ι.Ε.Κ περνούν στη τυπική εκπαίδευση και στους μαθητές τους δίνεται η δυνατότητα της εισαγωγής τους στα πανεπιστήμια - Ίδρυση μεταγυμνασιακών σχολών επαγγελματικής κατάρτισης (Ε.Σ.Κ) - Καθορισμός των ειδικοτήτων από παράγοντες της αγοράς εργασίας - Αποφυγή της αλληλοκάλυψης των ειδικοτήτων Όλα αυτά θα οδηγήσουν στην συρρίκνωση ακόμα και κατάργηση πολλών ΕΠΑΛ και στη δημιουργία μεγάλων εκπαιδευτικών κεντρικών μονάδων.Η μαθητική διαρροή είναι δεδομένη τόσο προς τις ΕΣΚ όσο στα ΙΕΚ καταργώντας επί της ουσίας την επαγγελματική εκπαίδευση.Η πρόταση είναι να διατηρηθεί ο κεντρικός κορμός των τομέων των ΕΠΑΛ ,να επικαιροποιηθούν όμως και να εκσυχρονιστούν οι ειδικότητες τους σε σύνδεση με την αγορά εργασίας (που θα έχει υποστηρικτικό-συμβουλευτικό ρόλο) διατηρώντας πάντα το παιδαγωγικό τους χαρακτήρα και την παράλληλη πορεία με τα ΓΕΛ.Οι καθηγητές τους να είναι εκπαιδευτικοί και όχι απλά εκπαιδευτές.Να είναι εκτός από συνειδητή επιλογή και προσιτή (κοντά στο τόπο κατοικίας) χωρίς κριτήρια εισαγωγής. 2.Στο σχέδιο νόμου αναφέρεται η ίδρυση των ΕΣΚ (σχολές μεταγυμνασιακές επαγγελματικής κατάρτισης) οι οποίες θα καλύψουν το επίπεδο 3 καθ΄υπαγόρευση των Ευρωπαϊκών επιταγών. Το επίπεδο 3 μπορεί να δημιουργηθεί μέσα από τα ΕΠΑΛ ως εξής: Α΄τάξη και Β΄τάξη ------------ επίπεδο 3 Γ΄τάξη----------------------------επίπεδο 4 Δ΄τάξη ---------------------------μαθητεία-πιστοποίηση προσόντων επίπεδο 5 Ο διαχωρισμός των μαθητών μπορεί να στηριχθεί στην βαθμολογία τους καθώς και σε γραπτές εξετάσεις ή ακόμα και στη συνειδητή τους επιλογή. 3. Παρόμοιες προσπάθειες ίδρυσης μεταγυμνασιακών σχολών έχουν αποτύχει στο παρελθόν (ΤΕΣ,ΕΠΑΣ) κυρίως διότι δεν βρήκαν πρόσφορο έδαφος στην ελληνική νοοτροπία που θέλει τα παιδιά της να σπουδάσουν και αυτό έχει να κάνει με το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο που υπήρχε στη χώρα μας στην προηγούμενη γενιά (το 1981 το 66,8% των εργαζομένων ήταν το πολύ απόφοιτοι δημοτικού), γεγονός που λειτούργησε ως συλλογικό απωθημένο για μόρφωση και κοινωνική αποδοχή.Κανένα υπουργείο παιδείας καμμιάς χώρας δεν πρέπει να καλεί 15χρόνους μαθητές να επιλέξουν αν θα βγούν στην αγορά εργασίας ή θα σπουδάσουν.Αν το επίπεδο 3 είναι τόσο απαραίτητο αφήστε το για άλλα υπουργεία.... 4.Διαβάζοντας το σχέδιο νόμου καταλαβαίνει κανείς ότι ο απώτερος σκοπός είναι η δημιουργία μεγάλων σχολικών μονάδων εκπαίδευσης (πρότυπα ΕΠΑΛ) και κατάρτισης (ΙΕΚ- ΕΣΚ-ΕΚ) με πολλούς μαθητές και θεματικό χαρακτήρα (κατά το ευρωπαϊκό πρότυπο).Αυτό οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων χωρίς να συνυπολογίζεται η ιδιαιτερότητα του γεωγραφικού αναγλύφου της χώρας μας και οι διαφορετικές ανάγκες του μαθητικού μας πληθυσμού. Οι επικεφαλής των ΙΕΚ και των ΕΣΚ δεν είναι απαραίτητο να είναι εκπαιδευτικοί.Περιορίζεται ο αριθμός των στελεχών των εργαστηριακών κέντρων (5 εργαστήρια ανά τομεάρχη).Το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών-εκπαιδευτών θα ακολουθήσει αυτό των ΙΕΚ.Οι παράγοντες της αγοράς και οι κοινωνικοί εταίροι θα καθορίζουν τις ειδικότητες.Η κατάρτιση μπορεί να είναι και ιδιωτική.Αναρρωτιέται λοιπόν κανείς αν τελικά καταργείται ο εκπαιδευτικός και παιδαγωγικός ρόλος των σχολείων αυτών.