• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος' | 2 Δεκεμβρίου 2020, 21:50

    Πάλι εν μέσω πανδημίας και εγκλεισμού φέρνετε ένα σχέδιο νόμου, που όσοι έχουν εμπειρία στην επαγγελματική εκπαίδευση αντιλαμβάνονται αμέσως, ότι έχει ως στόχο την συρρίκνωση της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και όχι την αναβάθμισή της. Καμία ανάγκη δεν υπάρχει για ακόμη πιο χαμηλά προσόντα από το επίπεδο 4 που παρέχουν τα ΕΠΑΛ. Λύσατε δλδ την ανεργία των αποφοίτων ΕΠΑΛ και διαπιστώσατε πως χρειάζονται και ακόμη πιο χαμηλού επιπέδου εργατικά χέρια; Αλήθεια τώρα; Μήπως να σταματήσετε τα σχέδια σας και να δείξετε σοβαρότητα γύρω από την πολύπαθη Τεχνικο-Επαγγελματική Κατάρτιση που τα τελευταία 22 χρόνια έχει αλλάξει (ΤΕΛ, ΤΕΕ, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΕΠΑΛ) ριζικά 5 φορές; Κρατήστε μόνο τα ΕΠΑΛ και δυναμώστε τα. Κάντε ό,τι χρειάζεται για να προσελκύσουν περισσότερους και αξιόλογους μαθητές και σταματήστε να τα απαξιώνεται προς χάριν του εξεταστικο-κεντρικού σχολείου με όνειρο την τριτοβάθμια εκπαίδευση που εμπορεύεστε μαζί με τα φροντιστήρια (και τους ιδιαιτεράκηδες). Κάντε τα ΕΠΑΛ ισότιμα σχολεία με τα ΓΕΛ με διαφορετικές κατευθύνσεις όπως πρέπει, Τότε θα έχετε και μια στροφή προς το επαγγελματικό σχολείο που ευαγγελίζεστε. Με τις σχολές Ε.Σ.Κ. καθιερώνεται η πρόωρη στενή κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και η εργασία ανηλίκων. Κανένα παιδί όμως στην ηλικία των 15 ετών δεν θα πρέπει να δίνεται ΧΩΡΙΣ ΜΙΣΘΟ στην αγορά εργασίας με σκοπό να «μάθει». Το μόνο που θα «μάθει» είναι να είναι πειθήνιος και να εργάζεται τζάμπα. Κι όταν αυτή η κατάρτιση δεν του εξασφαλίζει μόνιμη εργασία και δεν του έχει εξασφαλίσει το ΕΣΚ στέρεα γνώση και τον τρόπο να μαθαίνει τότε πως θα βιοποριστεί; Μήπως πληρώνοντας στους ιδιώτες μια νέα κατάρτιση; Όλα τα παιδιά θα πρέπει να διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας (τα οποία είναι απαραίτητα για τη μελλοντική τους ζωή) καθώς και μαθήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάλογα με την επιθυμία και τις δεξιότητες κάθε παιδιού. Το νέο σχέδιο νόμου οδηγεί σε μια εκπαίδευση άκριτα υποταγμένη στα κελεύσματα της αγοράς και των επιχειρήσεων, που θα καθορίζουν τα προγράμματα σπουδών και τη λειτουργία ειδικοτήτων (ακόμα και του ΕΠΑΛ) σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες και συμφέροντα. Επίσης η ιδιωτικοποίηση ενός τμήματος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης αποτελεί προσφορά στα ιδιωτικά συμφέροντα που καραδοκούν να διεισδύσουν και να αποκομίσουν κέρδη από αυτήν. Τέλος αυτό που έχει ανάγκη η εκπαίδευση δεν είναι οι διευθυντές-γραφειοκράτες αλλά οι διευθυντές-ηγέτες για να μπορεί να εξασκείται με επιτυχία και το παιδαγωγικό έργο. Το σχολείο δεν είναι επιχείρηση. Το νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί διότι υποβαθμίζει την επαγγελματική εκπαίδευση και την εμπορευματοποιεί.