• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΩΜΑΣ ΜΠΟΛΗΣ' | 2 Δεκεμβρίου 2020, 23:24

    Νέο σχέδιο νόμου για την επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση και διά βίου μάθηση,προβληματισμοί ,ενστάσεις και θετικά σχόλια. Μετά από προσεκτική μελέτη του υποψηφίου νομοσχεδίου και με τη γενική παρατήρηση ότι υπάρχουν πολλά σημεία που πρέπει να διευκρινιστούν,θέλουμε να εκφράσουμε τους παρακάτω προβληματισμούς: Δεν αναφέρεται καθόλου στο νομοσχέδιο(ούτε ενδεικτικά), τι ειδικότητες θα υπάρχουν στις νέες σχολές ΕΣΚ, ούτε αν υπάρχει κάποια μελέτη για την επιλογη των ειδικοτήτων.Επίσης δεν αναφέρεται που θα στεγάζονται οι νέες σχολές και τα εργαστήρια που θα εκπαιδεύονται οι μαθητές. Θα υπάρξει επαρκής χρηματοδότηση για την δημιουργία και στήριξη των ΕΣΚ, όταν έχουμε σαν δεδομένο ότι πρέπει να στηριχθούν οικονομικά και τα Ε.Κ για την συντήρηση και την ανανέωση του εξοπλισμού τους; Γιατί επιλέχθηκε να δημιουργηθούν οι νέες σχολές «επαγγελματικών δικαιωμάτων επιπέδου 3» όταν αυτό το «επίπεδο» μπορεί να εξυπηρετηθεί από τις σχολές του ΟΑΕΔ. Εντονα μας έχει προβληματίσει στην πρόταση λειτουργίας των «πρότυπων ΕΠΑΛ» η συμμετοχή των μαθητών σε εκπαιδευτική εργασία 6 ωρών την εβδομάδα σε τοπικές επιχειρήσεις. Θα υπάρχει αμοιβή για την εργασία τους;Είναι θεμιτή η συμμετοχή ανήλικων σε εργασιακούς χώρους χωρίς την παρουσία εκπαιδευτικού; Τα πρότυπα ΕΠΑΛ θα κάνουν τέσσερεις(4) μέρες μάθημα και τα μη πρότυπα πέντε(5) μέρες μάθημα;Πως θα καλυφεί το μαθησιακό κενό απ’ τις χαμένες ώρες μaθήματος στα πρότυπα ΕΠΑΛ; Για την λειτουργία-επιλογή των ειδικοτήτων στις Ε.Σ.Κ φαίνεται ότι θα υπάρξει τοπική επιτροπή που θα κάνει τις σχετικές προτάσεις και με εκπροσώπους της αγοράς. Αν είναι θεμιτή η γνώμη της αγοράς στην επιλογή των ειδικοτήτων ΕΣΚ αυτό πρέπει να γίνει με χρήση στοιχείων από διαδικτυακή πλατφόρμα όπου ο κάθε εργοδότης θα εκθέτει τις ανάγκες του ,και τα αποτελέσματα θα δημοσιοποιούνται ώστε να είναι και κατά το δυνατόν αδιάβλητο το έργο της επιτροπής. Σε κάθε περίπτωση οι εκπρόσωποι της αγοράς πρέπει να συμβουλεύουν και όχι να αποφασίζουν για την δημιουργία των ειδικοτήτων. Συμφωνουμε με την πρόταση δημιουργίας Ε.Κ με τη συμμετοχή δύο η περισσοτέρων εκπαιδευτικών μονάδων ανεξάρτητα από τον τύπο τους(Ε.Σ.Κ,Ι.Ε.Κ,ΕΠΑΛ),κάτι που είναι και χρόνιο αίτημα των εκπαιδευτικών του κλάδου μας. Αν τα εργαστήρια λειτουργούν σε δύο βάρδιες για να εξυπηρετούν παραπάνω από μία μονάδα εκπαίδευσης, θα πρέπει να υπάρχουν υπεύθυνοι φροντίδας του εργαστηρίου και από τις δύο μονάδες εκπαίδευσης. Δεν μας βρίσκει σύμφωνους η αύξηση του ελάχιστου αριθμού των απαιτούμενων εργαστηρίων για την ύπαρξη τομεάρχη από τρία σε πέντε εργαστήρια. Αν εφαρμοστεί η παραπάνω ρύθμιση εκατοντάδες εργαστήρια στην επαγγελματική εκπαίδευση θα έχουν τομεάρχη «άλλης ειδικότητας». Σχετικά με την υλοποίηση της μαθητείας στα ΕΠΑΛ μας βρίσκει σύμφωνους η πρόσληψη αναπληρωτών για την βοήθεια στην διεκπαιρέωση διοικητικών θεμάτων της μαθητείας, αλλά μας προβληματίζει ότι επεκτάθηκε χρονικά μέσα στο καλοκαίρι η λειτουργία της(μέχρι τέλος ιουλίου), όταν είναι γνωστό ότι το μήνα αυτό όλα τα σχολεία είναι κλειστά και οι εκπαιδευτικοί είναι σε άδεια. Επίσης η εμπειρία των τελευταίων χρόνων μας έχει δείξει ότι λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών για την μαθητεία «παρατείνονται» συχνά και μετά το τυπικό χρονικό της τέλος. Θετική είναι η πρόταση για την αποζημίωση των οδοιπορικών των εκπαιδευτικών στις επισκέψεις τους, στις επιχειρήσεις, που μετέχουν στη μαθητεία.Επιπλέον ζητούμε και την ασφαλισή τους, σε περίπτωση ατυχήματος κατά τη μετακινησή τους. Συνάδελφοι μας ρωτούν: «εφόσον διαθέτω τα τυπικά προσόντα θα μπορώ να συμπηρώσω το διδακτικό μου ωράριο στις Ε.Σ.Κ;»,όπως στα Ι.Ε.Κ μέχρι σήμερα.Δεν είδαμε κάτι για αυτό στο σχέδιο νόμου. Ακόμη στο υποψήφιο νομοσχέδιο αναφέρεται ότι προβλέπονται διοικητικές θέσεις για τη λειτουργία των Ε.Σ.Κκαι ΙΕΚ. Είναι γνωστό το χρόνιο αίτημα των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ, για ύπαρξη γραμματειακής υποστήριξης στα σχολεία τους,αλλά ποτέ δεν ικανοποιήθηκε. Τέλος γιά λόγους ίσης μεταχείρισης πρέπει οι μισθοί και τα ωράρια των διευθυντικών στελεχών των ΕΠΑΛ , να εξισωθούν με τα αντίστοιχα των διευθυντικών στελεχών των ΔΙΕΚ, και των σχολών του ΟΑΕΔ.