• Σχόλιο του χρήστη 'P.K.' | 2 Δεκεμβρίου 2020, 23:25

    Σχετικά με τη διαβούλευση για το νομοσχέδιο με έμφαση στα θέματα μαθητείας ΕΠΑ.Λ., θα διακρίνω τις σκέψεις μου σε τρεις φάσεις (πριν τη μαθητεία, κατά τη διάρκεια της μαθητείας και μετά τη μαθητεία).Κάποιες ιδέες δεν έχουν οικονομικό κόστος, κάποιες έχουν αλλά το κέρδος είναι πολλαπλάσιο. Α) Πριν τη μαθητεία. Συγκεκριμένη ημερομηνία έναρξης μαθητείας ώστε και οι εργοδότες αλλά και οι μαθητευόμενοι να προγραμματίσουν τις εργασίες τους. Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει εντός Σεπτεμβρίου να ξεκινά το πρόγραμμα, ώστε: να μην υπάρχουν προβλήματα με το ωράριο των καθηγητών που εμπλέκονται στη μαθητεία και κυρίως οι υποψήφιοι μαθητευόμενοι αλλά και εργοδότες μετά το καλοκαίρι να προγραμματίζουν τι θα κάνουν το χειμώνα(αναβολή σπουδών, στράτευση κλπ.). Προσωπικότητα και οι ικανότητες του μαθητευόμενου. Πολλές φορές πριν ξεκινήσει το πρόγραμμα στέλνω τον υποψήφιο μαθητευόμενο (που πιστεύω ότι είναι κατάλληλος) για μια συνέντευξη ή για ένα δοκιμαστικό. Νομίζω ότι αυτή ή άτυπη πρωτοβουλία πρέπει να γίνει πιο θεσμοθετημένα. Να δημιουργηθεί ευέλικτο μάθημα στα ΕΠΑ.Λ με έμφαση στις δεξιότητες που απαιτούνται για θέσεις μαθητείας, για τους μαθητές που δεν θέλουν να σπουδάσουν στα πρώην Τ.Ε.Ι. και Πανεπιστήμια και δυσκολεύονται ή αδιαφορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα ειδικότητας στη Γ΄ Λυκείου. Ποσοστό μαθητευομένων που απορροφά το δημόσιο(δήμος και άλλοι φορείς). Κάποιο μικροί δήμοι διέθεταν πολύ περισσότερες θέσεις σε σύγκριση με μεγάλους δήμους Όλες οι ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. να έχουν θεσμικά τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τμήματα μαθητείας Τα ΕΠΑ.Λ. που δημιουργούν τμήματα να λαμβάνουν προνόμια. Για παράδειγμα : να υπολογίζεται ο αριθμός των μαθητευομένων στη δύναμη του ΕΠΑ.Λ., να λαμβάνει μόρια ο Διευθυντής να λαμβάνει αυξημένη επιχορήγηση το σχολείο. Β) Κατά τη διάρκεια της μαθητείας : οι μαθητευόμενοι να έχουν προνόμια όπως: φοιτητικό πάσο(έκπτωση σε κινητή τηλεφωνία) και κυρίως έκπτωση στα μέσα μεταφοράς από και προς την εργασία τους. Οι μαθητευόμενοι να έχουν πρόσβαση στον ψυχολόγο του ΕΠΑ.Λ. Να υπάρξει ανανεωμένο πρόγραμμα σπουδών και συγκεκριμένες εργασίες που θα πρέπει να υλοποιηθούν στη διάρκεια της μαθητείας από τους μαθητευόμενους Να ενισχυθεί η δυνατότητα Erasmus-ανταλλαγών (μετά την πανδημία) όπως και η δυνατότητα επιμόρφωσης-συμμετοχής των εκπαιδευτικών. Το θέμα της γραφειοκρατίας (συγκέντρωση εγγράφων μαθητευομένων) Προτείνω :να υπάρξει διασύνδεση(ακόμα και σε μη πραγματικό χρόνο) του "ΕΡΓΑΝΗ" με το πληροφοριακό σύστημα της μαθητείας, να περιοριστεί η διακίνηση χαρτιού και να εφαρμοστεί η ψηφιακή υπογραφή. Γ) Μετά τη μαθητεία: Είναι σημαντικό ο μαθητευόμενος να δώσει αξιοκρατικές και δίκαιες εξετάσεις πιστοποίησης. Δυστυχώς σε κάποιες ειδικότητες τα ποσοστά αποτυχίας είναι πολύ μεγαλύτερα από άλλες. Θα πρέπει η τράπεζα θεμάτων να εκσυγχρονιστεί και να έχουμε και τις απαντήσεις γιατί κάποιες ερωτήσεις είναι διφορούμενες. Να υπάρξει δημοσιευμένο μητρώο πιστοποιημένων μαθητευόμενων ώστε οι μελλοντικοί εργοδότες να μπορούν να προσλάβουν από εκεί εργαζόμενους. Είναι πολύ θετικό στοιχείο στο νομοσχέδιο η πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Θα πρότεινα να υπάρξει ποσόστωση σε συνδυασμό με βάση εισαγωγής (ώστε να μην παρατηρηθούν ακραία φαινόμενα). Να υπάρχει σε προκηρύξεις συγκεκριμένη ποσόστωση για απόφοιτους μαθητείας που έχουν πιστοποίηση.