• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΡΥΣΑ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ' | 2 Δεκεμβρίου 2020, 23:43

    Διαβάζοντας το Νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση αναρωτιέται ο αναγνώστης ποιες ανάγκες άραγε αυτό ικανοποιεί. Στις Επιτροπές και στα Συμβούλια, τόσο κεντρικά όσο και περιφερειακά η εκπαιδευτική κοινότητα λάμπει δια της απουσίας της. Με τον πρόσκαιρο, όπως πάντα, χαραχτήρα τους οι Επιτροπές αυτές θα «μελετήσουν» τα εκπαιδευτικά προβλήματα της ΕΕ, θα διαμορφώσουν και θα εισηγηθούν προτάσεις που θα «εφαρμόζονται στην επαγγελματική εκπαίδευση … με σκοπό την ανάπτυξη ανταγωνιστικών ανθρώπινων πόρων»!! Το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος αλλά και η μορφωτική του αξία δεν φαίνεται να απασχολούν ιδιαίτερα τους συγγραφείς του παρόντος νομοσχεδίου. Η τεχνοκρατική προσέγγιση είναι φανερό πως ικανοποιεί ανάγκες εξωπαιδευτικές και συμφέροντα εξωσχολικά. Αναφέρεται στο νομοσχέδιο, πως στους σκοπούς του Ε.Σ.Ε.Ε.Κ. είναι «η βελτίωση γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας, η αποτελεσματικότερη προσαρμογή και η ανταπόκριση της στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας……». Πως και από ποια διαδρομή θα οδηγήσουμε τους νέους στο παραπάνω αποτέλεσμα; Μέσω των Ε.Σ.Κ. του επιπέδου 3; Πίσω, λοιπόν, ολοταχώς στην βίαιη διακοπή της εκπαίδευσης των νέων, και στην πρόωρη έκθεσή τους σε διαδικασίες κατάρτισης. Αποτέλεσμα: αποφοίτους χωρίς αυτοπεποίθηση, ευάλωτους εργαζόμενους, δυστυχισμένους πολίτες! Είναι εντυπωσιακό δε πως σε όλο το νομοσχέδιο δε γίνεται καμία αναφορά στον βασικό πυλώνα στης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, στα ΕΠΑ.Λ . Αναφορά γίνεται στη δημιουργία των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ., δομών σφιχτά συνδεδεμένων με την αγορά ,στα οποία επανέρχεται και η πρακτική άσκηση!! Μεγάλο δώρο στα ιδιωτικά, κυρίως, Ι.Ε.Κ.,(διότι αυτά μόνο μπορούν να το αξιοποιήσουν διαφημιστικά), η πρόσβαση των αποφοίτων τους, μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων, στην τριτοβάθμια.