• Σχόλιο του χρήστη 'Δέσποινα Ανδρεάδου' | 2 Δεκεμβρίου 2020, 23:50

    Άρθρο 11 Η παρ1 αναφέρεται σε μαθητές/τριες με απολυτήριο Γυμνασίου ηλικίας 15-16 ετών το λιγότερο, δηλαδή ανήλικους. Αυτοί οι μαθητές/τριες, στη παρ.3 αναφέρεται ότι θα κάνουν «Πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο» και η σύμβαση θα συνάπτεται από τον φορέα της ΕΣΚ και τον εργοδότη. Προώθηση ανήλικης εργασίας δηλαδή με τον φορέα της ΕΣΚ σε ρόλο γονέα. Άρθρο 12 παρ.2 Σε κάθε ΕΠΑ.Σ του ΟΑΕΔ δύναται να λειτουργεί Γραφείο Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.). Όχι δυνητικά, υποχρεωτικά! Και να γίνει το ίδιο σε ΕΠΑ.Λ. και ΙΕΚ. Η σύνδεση με την αγορά εργασίας δεν περνάει μόνο από τη συνεργασία με του κοινωνικούς εταίρους (ή μήπως οικονομικούς εταίρους;;) Άρθρο 13 παρ.1β Διευθυντής Ε.Σ.Κ. να είναι αποκλειστικά μόνιμος εκπαιδευτικός της δημόσιας εκπαίδευση. Όπως δεν μπορεί να γίνει μόνιμος εκπαιδευτικός της δημόσιας εκπαίδευσης, διευθυντής π.χ. κλινικής δημόσιου νοσοκομείου. Άρθρο 14 παρ. 1 ε & στ Στο επίπεδο 5 οι μεν του ΕΠΑ.Λ. παίρνουν πτυχίο οι δε του ΙΕΚ δίπλωμα. Αφού και οι δύο ομάδες δίνουν κοινές εξετάσεις πιστοποίησης γιατί παίρνουν διαφορετικούς τίτλους; Αντίφαση με το άρθρο 42 παρ. 2 και 3 του παρόντος ΝΣΧ. Άρθρο 16 Πειραματικά, όχι πρότυπα! Άρθρο 18 Οι μαθητές/τριες των περιοχών που εδρεύουν Π.ΕΠΑ.Λ. και δεν έχουν υψηλούς βαθμούς απολυτηρίου θα αναγκάζονται να μετακινούνται σε άλλες πόλεις που έχουν ΕΠΑ.Λ. για να κάνουν τις σπουδές που επιλέγουν. Και εκείνοι/ες που μένουν σε άλλες περιοχές και είναι άριστοι θα μετακινούνται στη πόλη που έχει Π.ΕΠΑ.Λ. για τις σπουδές στους. Το οικονομικό κόστος και ο χρόνος για τις μετακινήσεις θα είναι αντικίνητρο για γονείς και μαθητές/τριες. Η πρακτική άσκηση των μαθητών/τριών μία ημέρα την εβδομά προωθεί και εδώ την εργασία ανηλίκων σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Μένει βέβαια και ένα παραθυράκι να μη γίνεται πρακτική άσκηση αν δεν βρίσκονται αντίστοιχες θέσεις. Να μην αναφερθούμε βέβαια σε ίσες ευκαιρίες μάθησης ακόμα και μεταξύ των άριστων μαθητών Π.ΕΠΑ.Λ.!!Για τους υπόλοιπους των ΕΠΑ.Λ. ούτε λόγος! Άρθρο 20 … μπορεί να ιδρύεται Κέντρο Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών των ΕΠΑ.Λ.… Αν/όταν δημιουργηθούν και λειτουργήσουν πραγματικά/ουσιαστικά θα ικανοποιηθεί ένα πάγιο αίτημα της εκπαιδευτική κοινότητας για επιμόρφωση. Άρθρο 25 παρ. 6 Η ανοιχτή επιλογή μεθόδων εκπαίδευσης και κατάρτισης δεν θα εξασφαλίσει την ποιότητα των γνώσεων και την επαγγελματική ικανότητα σε κάποιες ειδικότητες. Ίσως ένας/μια υπάλληλος γραφείου να εκπαιδευτεί σωστά εξ αποστάσεως όμως ένας νοσηλευτής μια νοσηλεύτρια είναι σχεδόν αδύνατον. Άρθρο 31 παρ. 1β Ισχύουν τα όσα αναφέρθηκαν και στο άρθρο 13 παρ.1β και συμπληρωματικά αν δεν είναι εκπαιδευτικός δεν θα μπορεί να ασκήσει τις αρμοδιότητες βγ, γ και ε που αναφέρονται στην παρ.2 του ίδιου άρθρου. Άρθρο 32 παρ. 2 Σωστή η λειτουργία Γραφείο Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) λάθος η πρόσληψη του/των στελεχών με σύμβαση έργου ή με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Σε αυτή τη θέση για να είναι αποτελεσματική η δράση του/των συμβούλων σταδιοδρομίας και των ειδικών επαγγελματικής συμβουλευτικής θα πρέπει να είναι στο ίδιο ΙΕΚ τουλάχιστον 3 χρόνια όπως ο/η Διευθυντής/τρια και ο/η Υποδιευθυντής/τρια. Άρθρο 33 Οι αμοιβές των Διευθυντών/τριων ΙΕΚ χρειάζονται επανεξέταση καθώς προσβάλουν το αίσθημα του δικαίου! Εναλλακτικά να προσαρμοστούν ανάλογα οι αμοιβές των υπολοίπων που αναφέρονται στο άρθρο αυτό.