• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωαννίδης Θεόδωρος Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ο.Α.Ε.Δ.' | 3 Δεκεμβρίου 2020, 07:55

    ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ (ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ) ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Δ 26 ΝΟΕΜΒΡΊΟΥ 2020 Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω της δίνης της Πανδημίας Covid-19, του απαγορευτικού κυκλοφορίας των πολιτών και των “κλειστών” σχολείων, τα οποία λειτουργούν με τηλεκπαίδευση, αποφάσισε να φέρει προς διαβούλευση το πολυσυζητημένο Σχέδιο Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Μεταξύ των άλλων, το εν λόγω Νομοσχέδιο αναφέρεται και στην λειτουργία των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) του ΟΑΕΔ εφεξής. Εμείς οι εκπαιδευτικοί του ΟΑΕΔ, που εργαζόμαστε στα σχολεία του Οργανισμού, περιμέναμε ένα Νομοσχέδιο που θα λύσει τα χρόνια προβλήματα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και θα αναβαθμίσει τις Σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ, όπως «υπόσχονταν» οι Υπουργοί της Κυβέρνησης. Αντίθετα το Νομοσχέδιο οδηγεί σε άμεσο «αφανισμό» των σχολών μας και του επιτυχημένου συστήματος της μαθητείας. Το Νομοσχέδιο: •Στοχεύει στην εμπορευματοποίηση των δομών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης του Οργανισμού που θα οδηγήσουν στη διάλυση τους, πλήττοντας επιπρόσθετα τον κοινωνικό ρόλο του ΟΑΕΔ, ο οποίος έχει ήδη πληγεί με τη μείωση των εισφορών. •Καταργεί με τον πιο βάναυσο τρόπο ένα σύστημα σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με ζωή 68 χρόνων που είναι το πιο επιτυχημένο στην παραγωγή επαγγελματιών με ικανότητες και δεξιότητες υψηλού τεχνολογικού επιπέδου που εδράζονται στη στέρεα γενική παιδεία των μαθητών που φοιτούν. Οι μελέτες του CEDEFOP και οι έρευνες για την Αναδιάρθρωση του ΟΑΕΔ του 2013-2015 έδειξαν ότι μόνο η Μαθητεία του ΟΑΕΔ έχει τα υψηλότερα ποσοστά απορρόφησης αποφοίτων στην ειδικότητα τους (50%). •Ακυρώνει ένα θεσμό επαγγελματικής εκπαίδευσης νέων που προέρχονται από χαμηλές εισοδηματικές τάξεις, που είχαν ως κίνητρο και ευκαιρία τις σπουδές στο σχολείο και τη μάθηση στους χώρους εργασίας, για να κατακτήσουν θέσεις εργασίας άμεσα μετά την αποφοίτηση. •Επιδιώκει την επαναφορά δομών κατάρτισης των δεκαετιών του 50 και του 60 τη στιγμή που ψηφιακός κόσμος εξελίσσεται όπως τα επαγγέλματα και οι τεχνίτες που τα υπηρετούν. •Απαξιώνει τις θετικές κριτικές των Ευρωπαϊκών Οργάνων και των Κοινωνικών Εταίρων που την χαρακτηρίζουν ως μια καλή πρακτική της Ε.Ε.Κ. με ευρεία αποδοχή στην κοινωνία (εκτιμήσεις ΣΕΒ, ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕ ΕΣΕΕ). •Μεταλλάσσει τη μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ. από δομή επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που ήταν ισότιμη με δομές της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με τους νόμους 1566/1985, 2640/1998, 3475/2006, σε δομή κατάρτισης ανήλικης μαθητείας στερώντας από τους μαθητές την εγκύκλια γνώση και τη μετατροπή τους σε ανειδίκευτους αμόρφωτους εργάτες, έρμαια της αγοράς εργασίας. •Καταργεί με το πιο βάναυσο τρόπο την έκδοση πτυχίων επαγγελματικής ειδικότητας που δόθηκαν σε χιλιάδες αποφοίτους των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. που παρείχε ο ν.3475/2006, επιδιώκοντας να ακυρώσει το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων του ΕΟΠΠΕΠ που κατατάσσει τα πτυχία των ΕΠΑ.Σ. στο επίπεδο 4. Η πράξη αυτή πιστεύουμε ότι είναι ευθέως Αντισυνταγματική. Ας αναλογιστούμε όλους τους αποφοίτους μας και τους μαθητές που φοιτούν τώρα στις ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., και οι οποίοι προσήλθαν στις σχολές μας με συγκεκριμένους νόμους και προσκλήσεις εγγραφής και των οποίων η φοίτηση και τα πτυχία που εκδόθηκαν υποβαθμίζονται. •Υποβαθμίζει τη συμμετοχή του Ο.Α.Ε.Δ. στο 11μελές Περιφερειακό Συμβούλιο Σύνδεσης της Παραγωγής με την αγορά Εργασίας όπου συμμετέχει μόνο ένας εκπρόσωπος του ΟΑΕΔ. Ενώ δεν προβλέπεται η συμμετοχή του Ο.Α.Ε.Δ. στην 9μελή Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή, που αποστολή της είναι η επιστημονική έρευνα, μελέτη για θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης. •Ακυρώνει την εκπαιδευτική προϋπηρεσία χιλιάδων αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών που επί δεκαετίες εργάζονται και αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία των εργαζόμενων στις σχολές μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.. Παράλληλα δεν προβλέπεται καμία ενέργεια πρόσληψης τακτικού εκπαιδευτικού προσωπικού όταν τα σχολεία είναι ακραία υποστελεχωμένα ενώ το Οργανόγραμμα που είναι Π.Δ. από το 2019 δεν εφαρμόσθηκε και έχει παγώσει για 18 μήνες. •Εμπορευματοποιεί την Πρακτική Άσκηση. Δεν υπάρχει καμία αναφορά ότι οι συμβάσεις της μαθητείας θα είναι συμβάσεις μισθωτής εργασίας με όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις εργοδοτών και εργαζομένων όπως προβλέπεται από το Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Ποιότητας Μαθητείας. •Εμπορευματοποιεί τα Ι.Ε.Κ. του Ο.Α.Ε.Δ. δίνοντας τη δυνατότητα λειτουργίας Ι.Ε.Κ. από ΝΠΔΔ με τη μορφή ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. σύμφωνα με το νόμο 4093/2012. Οι εκπαιδευτικοί του ΟΑΕΔ διεκδικούν: 1.Σχολές Μαθητείας ενταγμένες στην Ανώτερη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που θα παρέχει πτυχία Επαγγελματικής Ειδικότητας Επιπέδου 4 σύμφωνα με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, χωρίς εξετάσεις Πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ. 2.Εύρος ηλικιών από 16 έως 25 έτη που περιέχονται σε όλες τις ευρωπαϊκές πολιτικές ένταξης νέων που βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης και εργασίας. 3.Φοίτηση 3ετή με 4 εξάμηνα πρακτικής άσκησης στο 2 και 3 έτος. 4.Συμβάσεις Μαθητείας για ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας και Ι.Ε.Κ. σύμφωνα με το Εθνικό και το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Ποιότητας Μαθητείας, που προβλέπει τη μισθωτή εργασία και την επιδότηση του μισθού από το Κράτος. Πλήρης αντιστοίχιση ωρών εργασίας με τη αμοιβή του ανειδίκευτου εργαζόμενου κατά την Μαθητεία. 5.Χορήγηση των επιδομάτων σίτισης και στέγασης σε μαθητές χαμηλών εισοδηματικών τάξεων. 6.Αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών αναπληρωτών και ωρομισθίων που υπηρέτησαν και υπηρετούν στις Σχολές Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. επί σειρά ετών. 7.Εφαρμογή του Οργανογράμματος του Ο.Α.Ε.Δ. με άμεσες προσλήψεις στις εκπαιδευτικές μονάδες του ΟΑ.Ε.Δ.. 8.Κατάργηση της διάταξης της παρ.4 του άρθρου 23 για τα Ι.Ε.Κ. των Ν.Π.Δ.Δ. που προβλέπει ίδρυση ιδιωτικών ΙΕΚ. 9.Κατάργηση της παρ.2 του άρθρου 14 του νομοσχεδίου που αφορά την κατάργηση της ισοτιμίας και μάλιστα αναδρομικά των πτυχίων των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. με τα ΕΠΑ.Λ. Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΏΝ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Δ. Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ο.Α.Ε.Δ. Θεόδωρος Ιωαννίδης