• Σχόλιο του χρήστη 'Βικτωρία Πλαπούτα' | 13 Ιανουαρίου 2021, 21:23

    Η μεταβατική διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 31 του σχεδίου νόμου σχετικά με τον υπολογισμό του ορίου φοίτησης για τους ήδη εγεγγραμμένους σε Α.Ε.Ι. φοιτητές κατά την έναρξη ισχύος του νόμου, κατά την οποία ο υπολογισμός της ανώτατης διάρκειας φοίτησης σύμφωνα με το άρθρο 24 του σχεδίου νόμου εκκινεί από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2021 - 2022, θα ήταν ορθή αν η έννοια της διάταξης ήταν ότι π.χ. για πρόγραμμα σπουδών ελάχιστης διάρκειας 8 ακαδημαϊκών εξαμήνων, ο ήδη εγεγγραμμένος φοιτητής θα έχει από το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 οκτώ συν 4 ακαδημαϊκά εξάμηνα για να ολοκληρώσει τη φοίτησή του. Όμως αν η έννοια της διάταξης είναι ότι από το 2021-2022 ο ήδη εγεγγραμμένος φοιτητής προγράμματος 8 ακαδημαϊκών εξαμήνων που έχει ήδη διανύσει π.χ. 8 ακαδημαϊκά εξάμηνα, θα έχει στη διάθεσή του για να ολοκληρώσει τη φοίτησή του 8 συν 4 ακαδημαϊκά εξάμηνα μείον τα 8 που έχει ήδη διανύσει, δηλαδή 4 ακαδημαϊκά εξάμηνα και όποιος έχει ήδη διανύσει 12 ακαδημαϊκά εξάμηνα θα διαγράφεται άμεσα, η διάταξη αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα την άμεση ή σε σύντομο χρόνο διαγραφή φοιτητών που καθυστέρησαν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους π.χ. για λόγους υγείας, άτυπης διακοπής της φοίτησης, οικονομικών προβλημάτων κ.λπ. και μάλιστα χωρίς να γνωρίζουν από την αρχή των σπουδών τους ότι θα ισχύσει όριο φοίτησης ώστε να λάβουν τα μέτρα τους. Αν η διάταξη έχει την τελευταία αυτή έννοια, θεωρώ ότι είναι άδικη και υπερβολικά αυστηρή για νέους ανθρώπους που στην αρχή της ζωής τους αντιμετώπισαν την οικονομική κρίση και την πανδημία του covıd. Πρέπει να διευκρινισθεί ποια ακριβώς είναι η έννοια αυτής της διάταξης, γιατί η διατύπωσή της είναι ασαφής.