• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΔΡΕΑΣ' | 14 Ιανουαρίου 2021, 10:06

    ΑΡΘΡΟ 4Γ Οι δύο φάσεις μηχανογραφικού δελτίου είναι εντελώς άχρηστες. Αρκεί ένα και μοναδικό μηχ/κό, όπως σήμερα, αλλά με περιορισμένες επιλογές. Σήμερα ο υποψήφιος μπορεί να δηλώσει όλα τα τμήματα, κάτι που είναι λάθος. Πρέπει να μπει ένα ποσοστό τμημάτων, πχ 25% των τμημάτων του πεδίου, σε ένα και μοναδικό μηχ/κό. Οι 2 φάσεις κάνουν τη διαδικασία εξαιρετικά χρονοβόρα για όλους: τους μαθητές, τις οικογένειές τους, τα Λύκεια, το Υπουργείο και καθυστερούν τα αποτελέσματα. Το 10% των τμημάτων της πρώτης φάσης που προτείνει ο νόμος είναι απαράδεκτος περιορισμός που θα αναγκάσει τους υποψηφίους σε τυχερές ή άτυχες επιλογές. Παράδειγμα: στο 1 πεδίο θα επιτρέπονται 15 τμήματα, την ώρα που μόνο οι Φιλοσοφικές σχολές είναι τουλάχιστον 20. Άρα θα εκβιάζεται ο μαθητής να κόψει κάποιες σχολές, να τις χάσει και να τις δηλώσει στη δεύτερη φάση, που μπορεί να μην τις πιάσει, γιατί θα έχουν μπει άλλοι πιο χαμηλόβαθμοι. Δηλαδή ένας μαθητής, τόσο συνειδητοποιημένος, που θέλει μόνο Φιλοσοφικές, δεν θα μπορεί να δηλώσει όλες τις σχολές του και θα κινδυνεύσει να τις χάσει από πιο χαμηλόβαθμους. Αυτό είναι Ατυχία, Αδικία, Αναξιοκρατία και ίσως Αντισυνταγματικό. Ολα τα παραπάνω λύνονται πολύ απλά: ΕΝΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΟ μηχκό, με περιορισμένες προτιμήσεις, πχ το 25% του πεδίου. Ούτε το σημερινό χάος που τα δηλώνουν όλα, ούτε ο εκβιαστικός περιορισμός των 15 τμημάτων που ο μαθητής πρέπει να παίξει ΤΖΟΚΕΡ, αν θα προλάβει να το δηλώσει στην πρώτη ή στη δεύτερη φάση. Οι 2 φάσεις του μηχ/κού είναι άχρηστες, χρονοβόρες, επικίνδυνες και γεννούν αδικίες σε βάρος των μετριο/καλών μαθητών που τους στερούν την εισαγωγή στις σχολές που θα έπιαναν εύκολα, βάζοντάς τους σε μια άδικη τυχαιότητα. Η Λύση που διορθώνει τις παθογένειες του παρελθόντος και δεν δημιουργεί νέες αδικίες είναι ΕΝΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΟ μηχανογραφικό με περιορισμένες προτιμήσεις 25% του πεδίου.