• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Γ.' | 15 Ιανουαρίου 2021, 16:59

    Στο παρόν νομοσχέδιο δεν καταθέτονται ενδεικτικά ή με κάποιο αλλο τρόπο τα όρια του ΕΒΕ που θα έχει κάθε σχολή. Αυτό είναι καλό από τη μία γιατί ενδέχεται να μειωθούν από χρόνο παρα χρόνο. Από την άλλη, αυτά τα όρια θα έχουν τεράστια επίδραση στο παρόν νομοσχέδιο. Έστω ότι θα είναι από 0.8 μέχρι 1.2 του μέσου όρου, όπως διάβασα στα νέα. Τι σημαίνει αυτό; Σύμφωνα με πίνακες που βγάζει κάθε χρόνο το υπουργείο για τις βάσεις που έγγραψαν οι επιτυχόντες, ακόμα και αν το όριο σε όλες τις σχολές είναι 0.8, 30-40% αυτών δεν θα έχουν την δυνατότητα να περάσουν ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΣΧΟΛΗ. Βγάζουμε 3 συμπεράσματα: 1) ότι με αυτήν την νομοθεσία, ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού (κυρίως σε χαμηλά οικονομικά στρώματα) που γράφει χαμηλά λόγω μη δυνατότητας συμμετοχής σε ιδιωτικά μαθήματα ή απλά νοημοσύνης χάνει την δυνατότητα να σπουδάσει. 2) Σχολές με βάση κάτω από το κατώτατο κατώφλι του ΕΒΕ θα χάσουν σημαντικό κομμάτι των φοιτητών τους και χρόνο παρά χρόνο θα κλείσουν, με συγχώνευση με άλλες σχολές. 3) Τα 2 παραπάνω συμπεράσματα προϋποθέτουν ότι 1/3 των μαθητών θα πάει να γράψει πανελλήνιες μόνο για να κοπεί. Αν δεν το κάνει αυτό και δώσουν πανελλήνιες μόνο τα καλύτερα 2/3, τότε θα κοπεί 1/3 από αυτούς και αυτό θα γίνεται κάθε χρόνο μέχρι να καταρρεύσει η δημόσια παιδεία. Ας κρατήσουμε ένα επίπεδο. Αυτά τα μέτρα γίνονται έτσι ώστε να μειωθεί η δημόσια παιδεία. Είναι προφανές τι κάνετε. Τουλάχιστον να είστε ειλικρινείς. Δέχομαι ότι υπάρχει πρόβλημα με φοιτητές χαμηλού επιπέδου στα πανεπιστήμια αλλά αυτό το νομοσχέδιο δεν είναι τρόπος να λυθεί, παρά να κλείσει το 1/3+ των σχολών αφού δεν θα περάσουν οι φοιτητές που θα πήγαιναν σε αυτές.