• Σχόλιο του χρήστη 'Εκπαιδευτικός' | 17 Ιανουαρίου 2021, 10:50

    Υποψήφιοι: περίπου 80000 Θέσεις στα πανεπιστήμια: περίπου 80000 Σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι επιτυγχάνουν την εισαγωγή σε κάποιο τμήμα (ασχέτως αν είναι η πρώτη ή η 250η επιλογή τους!) Το υπουργείο ας δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία σχετικά με τις παρακάτω συσχετίσεις Βαθμό εισαγωγής στο πανεπιστήμιο ή στο ΤΕΙ και αποφοίτηση ή εγκατάλειψη σπουδών Βαθμό εισαγωγής στο πανεπιστήμιο ή στο ΤΕΙ και έτη σπουδών που απαιτήθηκαν για τη λήψη του πτυχίου καθώς και βαθμό πτυχίου Βαθμό εισαγωγής και εργασία στο αντικείμενο των σπουδών του Τα παραπάνω θα αποτυπώσουν το αποτέλεσμα της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς βάση εισαγωγής. Και επειδή πολλοί θεωρούν ότι δεν υπάρχει επιβάρυνση σε δημόσιους και ιδιωτικούς πόρους από τα παραπάνω, παραθέτω τα εξής Οι φοιτητές δικαιούνται σίτιση, στέγαση, μειωμένο κόμιστρο στις συγκοινωνίες και δωρεάν συγγράμματα. Όλα αυτά τα επωμίζεται η Ελληνική Πολιτεία, δηλαδή οι φορολογούμενοι Έλληνες πολίτες. Για κάθε φοιτητή που κάνει φοιτητικό τουρισμό, και δεν πρόκειται να αποφοιτήσει, πληρώνουν οι Έλληνες πολίτες. Επίσης, οι συνειδητοποιημένοι και επιμελείς φοιτητές στερούνται πόρους που θα τους επέτρεπαν να έχουν καλύτερη εκπαίδευση. Το εκπαιδευτικό προσωπικό των πανεπιστημίων επιβαρύνεται απίστευτα με τις απαιτήσεις και το θράσος των φοιτητών πολύ χαμηλού επιπέδου, οι οποίου ζητούν συνέχεια επιείκεια και βοήθεια. Αυτός ο χρόνος μπορεί να διατεθεί για την εκπαίδευση των καλών φοιτητών, για την ανάπτυξη της ερευνητικής δραστηριότητας, μέσω των ερευνητικών προγραμμάτων που δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, και τη συγγραφή επιστημονικών δημοσιεύσεων. Οι οικογένειες των φοιτητών υποβάλλονται σε έξοδα, δηλαδή σε δαπάνη ιδιωτικών πόρων, που δε θα έχουν αντίκρισμα. Ένας φοιτητής χρειάζεται κατά μέσο όρο 700 Ευρώ το μήνα. Αν υποθέσουμε 50 μήνες «φοιτητικού τουρισμού» η δαπάνη για κάθε οικογένεια είναι 35000 Ευρώ. Αυτά τα χρήματα μπορεί να διατεθούν για την επέκταση μιας οικογενειακής επιχείρησης, για την έναρξη μιας επαγγελματικής δραστηριότητας. Μπορούμε ως κοινωνία να συνεχίσουμε με 430 πανεπιστημιακά τμήματα που δεν οδηγούν σε επαγγελματική αποκατάσταση; Με αυτό το μοντέλο βοηθούμε πραγματικά τους νέους να αποκτήσουν τα εφόδια που απαιτούνται για να προχωρήσουν στη ζωή τους; Αυτό είναι το ζητούμενο και όχι αν θα ενοικιάζονται γκαρσονιέρες σε μία πόλη ή αν θα δουλεύουν οι καφετέριες στον πεζόδρομο μιας άλλης πόλης. Το νομοσχέδιο Γαβρόγλου οδήγησε στη δημιουργία τμημάτων με τροπολογία στη Βουλή χωρίς καμία προηγούμενη μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Το μάθημα έγινε τμήμα και δημιουργήθηκαν τμήματα με 0 έως 5 μέλη ΔΕΠ. Τα μέλη ΔΕΠ μετακινήθηκαν από άλλα τμήματα και επηρεάστηκε αρνητικά η αναλογία φοιτητών/ καθηγητών, στα τμήματα από τα οποία έφυγαν, με αρνητικές συνέπειες για την ποιότητα των σπουδών. Αναγκαστικά κάποια τμήματα θα πρέπει να συνενωθούν. Στο μέλλον μπορεί να δημιουργηθούν νέα τμήματα κατόπιν μελέτης. Η αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών είναι μονόδρομος.