• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας' | 17 Ιανουαρίου 2021, 11:35

    Θα σας μιλήσω για τη Ρομποτική και συγκεκριμένα για τις διατάξεις του άρθρου 40 Ν. 4692/12.06.2020 , όπου καταγράφονται οι προϋποθέσεις εισαγωγής των διακριθέντων μαθητών στα Α.Ε.Ι. Ο αρχικός σχεδιασμός υλοποιήθηκε το 2016 (ΦΕΚ Τεύχος : Β_2991 19_ΣΕΠ_2016_ σελ_31685) Η βράβευση στη Ρομποτική σύμφωνα με το νόμο λογίζεται ως βράβευση στην Πληροφορική (4ο Επιστημονικό πεδίο/Επιστήμες Οικονομίας & Πληροφορικής). Η Ρομποτική όμως απαιτεί συνδυσμό γνώσεων-επιστημών όπως η Φυσική/Μηχανική (2ο Επιστημονικό πεδίο/Θετικές & Τεχνολογικές Επιστήμες),τα Μαθηματικά και η Πληροφορική, γιατί είναι εξίσου προαπαιτούμενα. Όπως έχει ο νόμος οι μαθητές που έχουν διακρίσεις στη ρομποτική και θέλουν να κάνουν χρήση του νόμου αποκλείονται από τις Πολυτεχνικές Ανώτατες Σχολές (πχ ΕΜΠ/Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών) ή από άλλα τμήματα Πανεπιστημίων, καθώς οι υποψήφιοι για εισαγωγή δεν εξετάζονται στο μάθημα της Πληροφορικής αλλά σε μαθήματα της Θετικής κατεύθυνσης. Κατά συνέπεια παραμένει ζητούμενο γιά τους μαθητές/τριες που έχουν διακριθεί και θα θελήσουν να κάνουν χρήση του νόμου, να έχουν, τη δυνατότητα επιλογής κάθε σχολής με επιστημονικό αντικείμενο Τεχνολογία, Μηχανική, Πληροφορική, είτε και όλα μαζί. Ενα άλλο σημείο που χρειάζεται παρέμβαση είναι το ηλικιακό. Οι ομάδες Ρομποτικής που διακρίθηκαν, απαρτίζονται από μαθητές & μαθήτριες Γυμνασίου & Λυκείου. Ωστόσο μόνο οι μαθητές Λυκείου είναι οι επωφελούμενοι του νόμου. Ως εκ τούτου θεωρούμε οτι θα πρέπει να υπάρχουν αντίστοιχες ρυθμίσεις και για τους μαθητές του Γυμνασίου αφού συμμετείχαν και προσέφεραν ισάξια στην ομάδα που διακρίθηκε. Τέλος δίκαιο είναι να δοθεί η δυνατότητα αναγνώρισης απο την πολιτεία των διακρίσεων που επιτεύχθηκαν απο τους μαθητές/τριες τα τρία τελευταία χρόνια που δεν είχαν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες εφαρμογής ή πιστοποιήσεων. Αντίστοιχες ρυθμίσεις στο παρελθόν έχουν γίνει μετά από αίτηματα της Γ.Γ.Αθλητισμού νόμος 2725/1999 άρθρο 34 παρ/φος.8 . (Αναγνώριση διακρίσεων που επιτεύχθηκαν με Αναδρομική ισχύ). Εξάλλου οι ενλόγω διακριθέντες μαθητές υπήρξαν οι πρωτοπόροι που δούλεψαν αγωνίσθηκαν και έφεραν στη Χώρα παγκόσμιες διακρίσεις κάτω από αντίξοες συνθήκες και αποτέλεσαν και αποτελούν πρότυπο για τα υπόλοιπα παιδιά.