• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος Ι. Γεωργακίλας' | 20 Ιανουαρίου 2021, 11:32

    Η αποδοχή ενός φοιτητή σε πρόγραμμα σπουδών, στις απαιτήσεις του οποίου αδυνατεί να ανταποκριθεί και ο εγκλωβισμός του σε αυτό το πρόγραμμα, είναι αδιανόητη και βλαπτική κατάσταση για τον ίδιο, την οικογένεια του και την κοινωνία. Επομένως, γενικά είναι θετικό μέτρο να δοθεί η δυνατότητα στα Πανεπιστήμια και τα Τμήματα τους να καθορίζουν, τα ίδια, τον αριθμό εισακτέων και την ελάχιστη βάση που κρίνουν αναγκαία (συνολικής επίδοσης ή σε συγκεκριμένα μαθήματα). Ένα τέτοιο μέτρο αναμένεται κατ’ αρχάς να εξορθολογήσει τον συνολικό αριθμό εισακτέων φοιτητών και να περιορίσει την ανάγκη εφαρμογής της ελάχιστης βάσης. Σε κάθε περίπτωση, η καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής πρέπει να βασίζεται σε ενδελεχή στατιστική ανάλυση και συσχέτιση των επιδόσεων των φοιτητών στο πανεπιστήμιο, με τα μόρια που επέτυχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις εισαγωγής τους στο πανεπιστήμιο. Στην περίπτωση που ο αριθμός εισακτέων φοιτητών στα πανεπιστημιακά Τμήματα εξακολουθήσει να καθορίζεται κεντρικά, από το ΥΠΑΙΘ, τότε θα πρέπει να αποφασίζεται με αντικειμενικά κριτήρια, όπως ο λόγος του αριθμού των φοιτητών ως προς τον αριθμό μελών ΔΕΠ του Τμήματος. Ο λόγος αυτός θα πρέπει να εφαρμόζεται με συνέπεια για όλα τα πανεπιστημιακά Τμήματα της χώρας στην ίδια επιστήμη και θα πρέπει να συγκλίνει σε ότι ισχύει διεθνώς, στις επιστημονικά προηγμένες χώρες, για τη συγκεκριμένη επιστήμη.