• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΣΠ ΕΜΠ' | 20 Ιανουαρίου 2021, 19:31

    Παρά την κατάσταση, η κυβέρνηση έρχεται να κατακρεουργήσει κι άλλο την δημόσια και δωρεάν παιδεία ορίζοντας την βάση των 10.000 μορίων ως απαραίτητη για να μπορέσει κάποιος μαθητητς να εισαχθεί σε ένα οποιοδήποτε Ίδρυμα. Κάτι τέτοιο όχι μονο δεν έχει καμία λογική υπόσταση αλλα και "σπρώχνει" τους μαθητές στην "επι πληρωμή Παιδεία" αφού ο όρος "δημόσια και δωρεάν" 'ολο και φαίνεται να φθίνει. Άρχικά πρέπει να τονίσουμε οτι οι βάσεις της κάθε σχολής σε κάθε χρονία έρχεται ώς αποτέλεσμα της ζήτησης που έχει αυτή η σχολή απο τους ίδιους τους μαθητές και υπάρχουν πολλοί παράγοντες που το καθορίζουν αυτό. Η γεωγραφική θέση της σχολής, σε συνδιασμό με την επαγγελματική αποκατάσταση του εκάστοτε γνωστικού αντικειμένου που προσφέρει το Ίδρυμα, είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες οι οποίοι θα καθορίσουν την ζήτηση των σχολών αυτών και συνεπώς και το ύψος των βάσεων τους. Θέτοντας ενα τέτοιο πλαφόν για την ευκαιρία εισαγωγής σε κάποιο Ίδρυμα όχι μόνο αφήνεις μαθητές έξω απο την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλα τους στρέφει και προς την Ιδιωτιική Εκπαίδευση σε κάποιο ιδιωτικό Ίδρυμα η σπρώχνει τους μαθητές στα φροντιστηρια για την προετοιμασια τους για τις Πανελληνιες, έργο το οποίο είναι ευθύνη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να επιτελέσει. Οι μαθητές λοιπόν που θα γράψουν κάτω απο 10.000 μόρια και θα μείνουν εκτός απο την τριτοβάθμια, θα αφήσουν κενές θέσεις σε Ιδρύματα τα οποία Ιδρύματα είναι αυτα με τα γνώστικα αντικείμενα που δεν είναι ήδη τοσο διαδεδομένα. Έτσι θα έχουμε υπερκορεσμό σε επαγγέλματα όπως γιατροι, μηχανικοι, δικηγοροι, κ.α που οι άλλες σχολές που βρίσκονται σε μεγάλα αστικά κέντρα , και ελλείψεις σε επαγγέλματα των οποίων οι σχολές υπάρχουν στην επαρχία. Αυτο θα δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα στην αγορά εργασιάς της Ελλάδας στο μέλλον. Κάτι αρκετά προφανές που κανένας δεν φαίνεται να σκέφτεται, είναι οτι ορισμένες σχολές δέχτηκαν τον πρώτο εισακτέο φοιτητή με κάτω απο 10.000 μόρια και προφανώς η βαση τους είναι κάτω του αριθμού αυτου. Αυτό σημαίνει οτι με το νέο μέτρο ορισμένες σχολές δεν θα έχουν καθόλου εισακτέους απο την επόμενη χρονία η οτι ορισμένες στην καλύτερη των περιπτώσεων θα λειτουργούν με καλλυμένες το 1/4 των θέσεων τους. Αυτά τα τμήματα και αυτά τα Ιδρύματα πώς θα επιβιώσουν; Θα χρειαστεί να κλείσουν αυτές οι σχολές; Θα χρειαστεί να προβούμε σε περισσότερες μη ευεργετικές ενώσεις τμημάτων η σχολών οι όποιες γίνονται με μονο κριτήριο την αναγκαιότητα και όχι τα κριτήρια μιας υγειούς αξιολόγησης; Τέτοια ερωτήματα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπ' όψην μιάς και είναι κρίσιμα για το μέλλον της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην χώρα μας τα επόμενα χρόνια.