• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Λαμπάκη' | 1 Ιουλίου 2021, 18:50

    Το νομοσχέδιο δεν αποβλέπει στη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Αν υπήρχε τέτοιος στόχος, θα είχαν δημοσιευτεί πρώτα τα αναθεωρημένα προγράμματα σπουδών, θα είχαν εκδοθεί νέα βιβλία (πολλαπλά κατά προτίμηση), θα είχαν επιμορφωθεί οι εκπαιδευτικοί για εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας σε όλα τα μαθήματα, αντί να εντάσσεται έτσι πρόχειρα η μία ώρα του εργαστηριόυ δεξιοτήτων για να δοθούν ώρες σε ειδικότητες που τις έχασαν λόγω αλλαγών στα προγραμματα ή τις αναθέσεις. Σε καμία περίπτωση δεν ενδυναμώνεται ο εκπαιδευτικός από ένα νομοσχέδιο που καταργεί τον ρόλο του συλλόγου διδασκόντων ως κυρίαρχου οργάνου του σχολείου. Καμία ενδυνάμωση δεν συνιστά η μεταφορά των αρμοδιοτήτων για οποιαδήποτε απόφαση στον διευθυντή. Ο σύλλογος ουσιαστικά θα είναι ένα διακοσμητικό όργανο που θα επικυρώνει τις εισηγήσεις του διευθυντή... Το νομοσχέδιο υποτιμά τους εκπαιδευτικούς, θεωρώντας ότι δεν μπορούν μόνοι τους να κανονίσουν τις αναθέσεις μαθημάτων και εργασιών, ενώ όποιος έχει εργαστεί έστω και μισό χρόνο σε ένα σχολείο, γνωρίζει πολύ καλά ότι όπου προκύπτουν προβλήματα σε αυτά τα ζητήματα, είναι αποκλειστικά ευθύνη του διευθυντή. Η περίφημη αυτονομία του σχολείου είναι τελικά μόνο οι σπόνσορες; Αυτονομία σχολεόυ με ασφυκτικά προγράμματα σπουδών, βιβλία και πλαίσια εξέτασης μαθημάτων ακόμα και στο Γυμνάσιο, δεν υπάρχει. Ακόμα και οι προτεινόμενοι πολλαπλοί τρόποι αξιολόγησης, στην πράξη δεν μπορούν να εφαρμοστούν, αφού οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν και στον τρόπο εξέτασης του Ιουνίου. Ούτε νοείται αυτονομία μέσα σε ένα αυστηρά ιεραρχικό σύστημα αξιολόγησης, όπου όλοι θα κάνουν το καλό παιδί για να πάρουν καλό βαθμό. Αυτονομία σημαίνει εμπιστοσύνη και ελευθερία στην άσκηση των καθηκόντων σου, πράγμα που δεν υπάρχει.