• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΕΟΔΩΡΟΣ Τ' | 23 Ιανουαρίου 2011, 14:55

    Η αναγκαιότητα? πηγάζει από τις πρακτικές της μείωσης και της πολυδιάσπασης των σχολικών μονάδων, από τη μείωση των οργανικών θέσεων ή από τη διαμόρφωση ενός άλλου σχολείου? Βασική προτεραιότητα για να γίνει κάτι τέτοιο είναι η κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, τα κατάλληλα σχολικά κτίρια, αν δεν γίνει αυτό τότε μιλάμε πάλι για αναβάθμιση του σχολείου αλλά στην ουσία προκύπτει υποβάθμιση. Μέσα απο τις εγκαταστάσεις των σχολικών κτιρίων να προβάλει το πρότυπο, το ευέλικτο σχολείο, αυτό που θα μπορεί να προσφέρει μέσα από τα κατάλληλα εργαλεία τη θετική διάθεση στη συμμετοχή όλων των τοπικών κοινωνιών, πρότυπα κοινωνικών μεταβολών και κοινωνικής αποδοχής με εμπλοκή των τοπικών κοινωνιών. Σημαντικό στοιχείο η μετακίνηση των μαθητών, με ποιες προϋποθέσεις και πολιτικές θα γίνει? Ιδιαίτερα στην επαρχία που οι συνθήκες των σχολικών κτιρίων,του χώρου, των αποστάσεων, οι απόψεις των γονέων και των τοπικών κοινωνιών είναι προσαρμοσμένες σε ένα διαφορετικό μοντέλο λειτουργικής και αποδοχής του σχολείου τους, θα πρέπει η πολιτεία να προχωρήσει στην πολιτική που θέλει με βάση πολλαπλών κριτηρίων και αντιλήψεων. Σίγουρα κάποιες αλλαγές και διαφοροποιήσεις πρέπει να γίνουν γνώμονα όμως το παιδαγωγικό στοιχείο για το μαθητή-πολίτη, τη λειτουργικότητα του στόχου αυτού και όχι με οικονομικά κριτήρια. Να δοθεί γενναία χρηματοδότηση στις σχολικές μονάδες για να αντεπεξέλθουν στα αυξημένα λειτουργικά έξοδα, να γίνει ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας η κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης, της προώθησης πρωτοβουλιών μέσα στις τοπικές κοινότητες και κοινωνίες. Τόσα χρόνια συζητάμε για το ανοιχτό σχολείο στην κοινωνία κι εμείς το οδηγούμε στον αποκλεισμό όλων των φορέων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τη δυναμική της σχολικής μονάδας. Σαφείς και συγκεκριμένοι στόχοι θα βοηθήσουν και την εκπαιδευτική κοινότητα και την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους κοινωνικούς φορείς να συμβάλλουν στη Δια Βίου Μάθηση, που είναι και η προτεραιότητα του υπουργείου. Σωστή χρήση όλων των δυναμικών που έχει ο κάθε τόπος, διαμόρφωση ενός διαφορετικού αναλυτικού προγράμματος για την κάθε περιοχή (Νομό ή Περιφέρεια), συνεργασία με όλους τους παιδαγωγικούς και εκπαιδευτικούς φορείς για μια αποτελεσματική εκπαίδευση και μόρφωση. Χρήση του διαδικτύου, μικρότερη ταλαιπωρία για το μαθητή -πολίτη, ευελιξία στις μετακινήσεις με μικρότερο κόστος και λιγότερη κόπωση των μετακινούμενων μαθητών. Η παιδαγωγική σχέση μαθητή εκπαιδευτικού να βρίσκεται σε προτεραιότητα, παροχή κινήτρων για συμμετοχή σε καινοτομίες και δράσεις, έγκαιρη τοποθέτηση όλων των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες. Θα ήταν καλό να δούμε και το περιβαλλοντικό κόστος των μετακινήσεων των μαθητών που θα προκύψουν από τις συγχωνεύσεις ή καταργήσεις των σχολικών μονάδων. Πόσοι θα μετακινηθούν, σε ποίες περιοχές, με ποια μέσα, το κόστος της μεταφοράς μήπως είναι αποτρεπτικό σε σχέση με τη λειτουργία ενός σχολείου? Νομίζω ότι οφείλουμε να δούμε το πρόβλημα από πολλές πλευρές και όχι από συγκεκριμένες που έχει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.