• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗΡΗΣ' | 23 Ιανουαρίου 2011, 22:08

    Η συνένωση-συγχώνευση σχολικών μονάδων θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή από την εκπαιδευτική κοινότητα μιας και σε κάποιες περιπτώσεις θα μπορούσε να έχει θετικά αποτελέσματα στην παιδαγωγική διαδικασία. Τέτοιες περιπτώσεις είναι π.χ τα ολιγομελή δημοτικά όπου ένας δάσκαλος διδάσκει σε όλες τις τάξεις ή μικρά σχολεία που στερούνται υποδομών. Οι όποιες συγχωνεύσεις γίνουν θα πρέπει να στηρίζονται κατά κύριο λόγο σε κριτήρια παιδαγωγικά και όχι οικονομικά. Πριν προχωρήσει η συγχώνευση θα πρέπει να γίνουν μελέτες να απαντηθούν μια σειρά ερωτημάτων όπως ενδεικτικά : 1. ποιος είναι ο ιδανικός αριθμός μαθητών για κάθε τύπο σχολείου; 2.ποιο το «κόστος» για το μαθητή; («σπατάλη» χρόνου, ταλαιπωρία, ασφάλεια) 3.ποιο το οικονομικό όφελος της συγχώνευσης; Η λογική της συγχώνευσης σχολείων για καθαρά οικονομικούς λόγους δεν μπορεί να έχει θέση στην εκπαίδευση. Εξάλλου αν ενδιαφερόμαστε για την ποιότητα της εκπαίδευσης θα πρέπει τα σχολεία που θα προκύψουν από τις συγχωνεύσεις να υποστηριχθούν από την πολιτεία με γραμματειακή υποστήριξη, φύλακες , ψυχολόγους κλπ. Όσον αφορά τις σχολικές μονάδες στα μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα της χώρας πριν ληφθεί η οποιαδήποτε απόφαση, επιβάλλεται ένας σοβαρός σχεδιασμός, με τη συνεξέταση και άλλων παραγόντων. Ειδικά για τα ΕΠΑΛ- ΕΠΑΣ που οι μαθητές τους δεν προέρχονται από τον δήμο στον οποίο λειτουργεί η εκπαιδευτική μονάδα αλλά από όμορους δήμους και πολλές φορές από αρκετά απομακρυσμένους δεν πρέπει να ξεχνάμε:  ότι έχουν μεγαλύτερο κόστος λειτουργίας ανά μαθητή σε συνδυασμό με το γεγονός ότι εξυπηρετούν και μαθητές άλλων δήμων έχει ως αποτέλεσμα οι τοπικοί άρχοντες να μην τα θέλουν στην περιοχή τους,  τα σοβαρά προβλήματα που δημιούργησαν στην παιδαγωγική διαδικασία οι απεργίες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ένας άλλος λόγος που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη είναι η επικείμενη μεταρρύθμιση στο χώρο της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Πριν γίνει ο νέος τύπος Τεχνολογικού Λυκείου και διαπιστωθεί η δυναμική του είναι άκαιρο να προχωρήσουν οι συγχωνεύσεις στο χώρο της ΤΕΕ. Επομένως όπου υπάρχουν συγκροτήματα με κτιριακές υποδομές και επαρκή εξοπλισμό θα πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν χωρίς να γίνουν απαραίτητα συγχωνεύσεις απλά να γίνει ορθή κατανομή ειδικοτήτων ώστε να μην υπάρχουν οι ίδιες ειδικότητες σε γειτονικά σχολεία που λειτουργούν την ίδια βάρδια