• Σχόλιο του χρήστη 'Απόστολος Νέδος' | 23 Ιανουαρίου 2011, 23:15

    Οι συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων είναι ένα θέμα, που θα πρέπει να εξεταστεί από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Όταν όμως η διαβούλευση κρατά όλο κι όλο τέσσερις ημέρες, ήτοι από τις 19 του Γενάρη, που έγινε η ανάρτηση στο opengov.gr μέχρι το βράδυ της Κυριακής 23 του ίδιου μήνα, τότε δεν είναι δυνατό να βγάλει κανείς σαφή και κυρίως ασφαλή συμπεράσματα. Η μεμονωμένη συμμετοχή εκπαιδευτικών ή γονέων, αντί του συνόλου των εκπαιδευτικών κοινοτήτων, της ομοσπονδίας γονέων, μπορεί να εξάγει ασαφή συμπεράσματα και αντίθετα αποτελέσματα. Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, όταν δεν υπάρχει η κτιριακή υποδομή και επιπλέον δεν υπάρχει μέριμνα για αυτή. Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, όταν δεν υπάρχει η υλικοτεχνική υποδομή στα σχολεία και αντ’ αυτού στην πράξη έχουμε περικοπή των δαπανών για την παιδεία. Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και μάλιστα με παιδαγωγικούς λόγους, όταν στα δημοτικά σχολεία μιλάμε για τμήματα των είκοσι πέντε (25) μαθητών, μην υπολογίζοντας το επιπλέον 10% ,αν παραστεί ανάγκη. Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για διαβούλευση με θέμα τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, όταν το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, άτυπα έχει ήδη ζητήσει προτάσεις από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης των κατά τόπους Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Όλα αυτά καταδεικνύουν, ότι το Υπουργείο αφενός αντιμετωπίζει το θέμα με προχειρότητα και έλλειψη υπευθυνότητας, σοβαρότητας και ορθού προγραμματισμού, και αφετέρου δεν λαμβάνει υπόψη του και άλλες παραμέτρους και προβλήματα, που πιθανώς θα δημιουργηθούν. Παραδείγματος χάρη οι υπεραρθμίες των εκπαιδευτικών , που θα προκύψουν από τις συγχωνεύσεις και τον τρόπο τοποθέτησής τους – μετάθεσής τους καθώς έχει παύσει η ισχύς του Ν.2539/87(Καποδίστριας) από 1-1-2011 και ισχύει η διοικητική διαίρεση βάση του Ν.3852/10 (Καλλικράτης)! Σε κάθε περίπτωση, θεωρώ ότι απαραίτητα συστατικά στοιχεία της διαδικασίας της διαβούλευσης πρέπει να είναι η ουσιαστική συμμετοχή των ιθυνόντων και των σχετικών φορέων, επαρκής χρόνος και κυρίως υπευθυνότητα και δημιουργικό οργανωτικό πνεύμα από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας. Και τα στοιχεία αυτά φοβάμαι, ότι δεν υπήρχαν στην διαδικασία των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων....