• Σχόλιο του χρήστη 'Σύλλογος διδασκόντων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ηλιούπολης' | 24 Ιανουαρίου 2011, 00:09

    Ο σύλλογος διδασκόντων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ηλιούπολης κατόπιν συνεδριάσεως για το θέμα της συγχώνευσης-κατάργησης των σχολικών μονάδων, εκθέτει παρακάτω τις απόψεις του : Η μεθόδευση που ακολουθείται για τις συγχωνεύσεις σχολείων φανερώνει την έλλειψη ενός ολοκληρωμένου και καθολικού σχεδιασμού για την εκπαίδευση και δείχνει ότι ο μοναδικός λόγος που επιχειρούνται συγχωνεύσεις, είναι ο οικονομικός. Ποια η παιδαγωγική ωφέλεια των μαθητών και η εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα σε ένα τμήμα 25 - 30 μαθητών; Το οικονομικό κόστος απέναντι στο μαθησιακό όφελος αποτελεί τη μόνη αναγκαιότητα της εκ του προχείρου προώθησης των καταργήσεων - συγχωνεύσεων σχολείων απ' την πλευρά του υπουργείου. Η παραπάνω διαπίστωση προκύπτει αβίαστα απ’ το προφανές συμπέρασμα ότι η δημιουργία τεράστιων σχολικών συγκροτημάτων με πολυπληθή τμήματα θα οδηγήσει στην υποβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και στην περιθωριοποίηση του μαθητή, προσδίδοντας στη διδακτική πράξη μόνο ποσοτικά και όχι ποιοτικά χαρακτηριστικά. Οι τάξεις μας (κι αυτό ισχύει ανεξάρτητα από το αν έχουν 15, 20 ή 25 μαθητές) αποτελούνται από μαθητές με πολλές διαφοροποιήσεις (μαθησιακές δυσκολίες, πολυπολιτισμικότητα). Εξατομικευμένη διδασκαλία, ομαδοσυνεργατικότητα, ένταξη μαθητών με αναπηρία, ένταξη αλλοδαπών μαθητών και άλλα τέτοια «παιδαγωγικά οράματα» θα είναι τα πρώτα θύματα της σχεδιαζόμενης συγχώνευσης. Επιπλέον, οι επιχειρούμενες καταργήσεις- συγχωνεύσεις σχολείων, θα έχουν ως αποτέλεσμα: α) τη σπατάλη χρόνου και ταλαιπωρία των μαθητών θέτοντας ζητήματα ασφάλειας λόγω των μετακινήσεών τους, β) την αύξηση του κινδύνου σχολικών διαρροών, ιδίως για οικογένειες χαμηλών εισοδημάτων, γ) τη μείωση θέσεων εργασίας με απολύσεις και παύση διορισμών, δ) τη γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας και ε) τη δραστική μείωση κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. Η παιδεία είναι το ύψιστο αγαθό, σπουδαιότερο από την οικονομία, ακόμα και σε κατάσταση κρίσης. (Ή μάλλον, κυρίως σε εποχή κρίσης, η καλύτερη επένδυση είναι η Παιδεία). Οι βασικοί στόχοι που θα έπρεπε να επιδιώκονται είναι η παροχή καλύτερης ποιότητας εκπαίδευσης , η προτεραιότητα στο μαθητή και όχι η περαιτέρω υποβάθμιση και διόγκωση των ήδη υπαρχόντων προβλημάτων.