• Σχόλιο του χρήστη 'Ματσούκα Γ.' | 14 Ιουλίου 2021, 16:49

    ΆΡΘΡΟ 17, παράγραφος 1 Γνωρίζουμε ότι πουθενά στην παγκόσμια βιβλιογραφία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία δεν προτάσσεται η ειδικότητα ΠΕ04-Βιολόγοι ως ειδικότητα αναγκαία ή έστω εξέχουσα για την επίτευξη των σκοπών και των στόχων της. Η Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία δίνει έμφαση όχι μόνο ή πρωτίστως στους περιβαλλοντικούς αλλά ισότιμα και στους κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες. Άρα, το όραμα της αειφορίας και της περιβαλλοντικής ισορροπίας και αρμονίας αποτελεί συνέργεια όλων ανεξαιρέτως των επιστημών, θετικών και ανθρωπιστικών, θεωρητικών και πρακτικών. Η Εκπαίδευση για την Αειφορία δε στέκεται στις μετρήσεις ρύπων, pH κλπ. Στα ΚΠΕ δεν κάνουμε Βιολογία, Χημεία, Φυσική και Γεωλογία-αυτά γίνονται στο σχολείο ανά ειδικότητα. Στα ΚΠΕ πρωτίστως διδάσκουμε τους μαθητές πώς να ανακαλύπτουν τις αιτίες που κρύβονται πίσω από τα περιβαλλοντικά προβλήματα (δεξιότητες κριτικής, συστημικής, δημιουργικής σκέψης και μια σειρά από άλλες δεξιότητες), τα οποία προβλήματα δημιουργούνται ως συνέπεια ανθρώπινων επιλογών, οι οποίες επιλογές εκπορεύονται από συγκεκριμένες αξίες. Αξίες καταναλωτισμού, άμετρου κέρδους κλπ. Εκπαίδευση για την Αειφορία σημαίνει εκπαίδευση αξιών, οι οποίες θα μπορέσουν να διαμορφώσουν στάσεις και να υποκινήσουν δράσεις προς την κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος. Θα πρέπει οπωσδήποτε να αφαιρεθεί η αναφορά της ειδικότητας ΠΕ04, γιατί έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το ίδιο το εννοιολογικό πλαίσιο της Επιστήμης της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Θεωρούμε ορθό οι εκπαιδευτικοί να επιλέγονται όχι με βάση την ειδικότητά τους, αλλά με βάση τα προσόντα τους στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την Αειφορία κατά κύριο λόγο (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, ετήσιες ή μικρότερες επιμορφώσεις, εμπειρία σε ΚΠΕ κά).