• Σχόλιο του χρήστη 'Β.Ν.' | 14 Ιουλίου 2021, 17:18

    ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Διαβάζω στα σχόλια της διαβούλευσης την πρόταση πριμοδότησης των μεταπτυχιακών τίτλων στην Εκπαιδευτική Διοίκηση ειδικά για υποψηφίους διοικητικών θέσεων (π.χ. Δ/ντές Εκπ/σης) και μείωση των μονάδων αποτίμησής τους για υποψηφίους καθοδηγητικών θέσεων (π.χ. Συμβούλων Εκπ/σης). Θα ήθελα να επισημάνω τα εξής: 1. Στα προγράμματα σπουδών των μεταπτυχικών στην Εκπαιδευτική Διοίκηση, τα μαθήματα που αφορούν αποκλειστικά στη Διοίκηση είναι συνήθως ένα το πολύ δύο. Όλα τα υπόλοιπα μαθήματα αφορούν σε παράπλευρα αντικείμενα, π.χ. εκπαιδευτική πολιτική, συγκριτική παιδαγωγική, εκπαιδευτική αξιολόγηση, νομοθεσία, ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη κτλ., τα οποία αφορούν σε όλο το εύρος του παιδαγωγικού έργου. Επιπροσθέτως, στις σύγχρονες προσεγγίσεις ο όρος Διοίκηση είναι πάντοτε συνυφασμένος με τον ευρύτερο όρο Ηγεσία. Συνεπώς, η πρόταση του να πριμοδοτούνται τα εν λόγω μεταπτυχιακά μόνο για τις διοικητικές θέσεις είναι ανεδαφική. 2. Γενικότερα, το Υπουργείο πρέπει να επιδείξει ιδιαίτερη προσοχή στην αποτίμηση της συνάφειας (εφόσον τελικά ισχύσει). Τι καθορίζει τελικά τη συνάφεια σε μεγαλύτερο βαθμό; Ο τίτλος ενός μεταπτυχιακού, τα συμμετέχοντα πανεπιστημιακά τμήματα (π.χ. το να συμμετέχει και κάποιο παιδαγωγικό), το πρόγραμμα σπουδών, το ΘΕΜΑ της διπλωματικής εργασίας…; Επιτρέψτε μου να θεωρώ πως το τελευταίο θα πρέπει να έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα. Διότι η διπλωματική εργασία αποτελεί τον απώτερο στόχο και το κυρίως προϊόν κάθε ερευνητικού προγράμματος σπουδών. 3. Συνεπώς, θα πρέπει να αναγνωρίζεται συνάφεια μόνον και εάν το θέμα της διπλωματικής εργασίας αφορά σαφώς στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, στο σχολικό περιβάλλον, στην εκπαιδευτική διοίκηση/ηγεσία, στους εκπαιδευτικούς θεσμικούς ρόλους, στις σχέσεις μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, σε θέματα εκπαιδευτικής ψυχολογίας ή κοινωνιολογίας/ιστορίας της εκπαίδευσης, στην αρχιτεκτονική των σχολικών χώρων κτλ. Ακολούθως, ένας μεταπτυχιακός τίτλος π.χ. στη Διοίκηση Επιχειρήσεων & Οργανισμών δεν θα πρέπει να αναγνωρίζεται ως συναφής, εκτός εάν το θέμα της διπλωματικής εργασίας έχει άμεση συνάφεια με την εκπαίδευση γενικότερα και με τα σχολεία ειδικότερα…