• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΛΓΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΓΕΩΡΓΟΥ' | 14 Ιουλίου 2021, 18:33

    ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - Προτάσεις εύρυθμης λειτουργίας Παραθέτω στον παρακάτω σύνδεσμο έγγραφο με προτάσεις θεραπείας του νόμου και τεκμηρίωση των προτάσεων αυτών, καταθέτοντας την εμπειρία 15 χρόνων συνεχούς υπηρεσίας σε ΚΠΕ: https://drive.google.com/file/d/1-iixbQRTuBVOpyrv5MI2bm4MiAgnZysa/view Θεωρούμε πως πέραν της αναγνώρισης της διδακτικής μας προϋπηρεσίας, που αποτελεί το βασικότερο γνώρισμα του εκπαιδευτικού μας έργου και αυτοδίκαια βάσει καθηκοντολογίου νομιμοποιούμαστε να λάβουμε, αλλά δυστυχώς ο νόμος το καταργεί, ιδιαιτέρως σημαντική είναι επίσης η κατοχύρωση του δικαιώματος της υπηρεσιακής μας εξέλιξης, που ο νέος νόμος μας αποστερεί, ενώ δικαιούμαστε να λάβουμε ισότιμα προς τα άλλα στελέχη της εκπαίδευσης που βρίσκονται στην ίδια οριζόντια θέση με τα ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ στο διοικητικό οργανόγραμμα των Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπ/σης και που αξιολογούνται με τα ίδια κριτήρια και υποκριτήρια, τόσο με βάσει πίνακες μορίων όσο και μέσω συνέντευξης (βλ. γραφική αναπαράσταση του οργανογράμματος όπως προκύπτει από το νομοσχέδιο: https://drive.google.com/file/d/1qwc3wjJ6x6ff7kzYu-yuDL5courGLHwC/view?usp=sharing). • Τόσο α) η ένταξή μας στον πίνακα της παραγράφου 2 του άρθρου 28 ώστε να θεμελιώνουμε δικαίωμα διεκδίκησης άλλων θέσεων ευθύνης, β) η μοριοδότηση της θέσης ευθύνης με 0,75/έτος και μέχρι 6 μόρια και γ) η επιλογή μας από Περιφερειακά Συμβούλια Επιλογής, βελτιώσεις που δεν επιφέρουν κανένα απολύτως οικονομικό κόστος στην Πολιτεία, • όσο και η απόδοση του επιδόματος θέσης των 275 ευρώ, που αθροιστικά για τα 53 ΚΠΕ επιφέρει ελάχιστο οικονομικό κόστος για την Πολιτεία, καθώς η διαφορά είναι μόλις 125 ευρώ για κάθε ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ, ως διορθωτικές αλλαγές-σημεία θεραπείας του νόμου-συμβάλουν αφενός στην ορθολογική και δίκαιη αποτίμηση του έργου των ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ βάσει του ίδιου του νόμου, αφ’ ετέρου στην απόδοση αισθήματος δικαίου και ανταμοιβής στους εκπαιδευτικούς των ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ για το πολυσύνθετο έργο που προσφέρουν αλλά επίσης και στην εδραίωση του ίδιου του κύρους του θεσμού των ΚΠΕ/ΚΕΑ/ΚΕΠΕΑ στον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας και του ρόλου που καλούνται να παίξουν και που ο ίδιος ο νόμος τους αποδίδει έτσι κι αλλιώς τόσο σε επίπεδο διοικητικής οργάνωσης όσο και στο επίπεδο της εκπαιδευτικής τους αποστολής για την επίτευξη της αειφορίας και της διαχείρισης της περιβαλλοντικής κρίσης. —— Επιπλέον, σημαντικό σημείο (άρθρο 17) αποτελεί και η αναφορά στην ειδικότητα ΠΕ04 ως «κόφτη» η οποία πρέπει να αποσυρθεί, καθώς έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την επιστημονική υπόσταση της Εκπαίδευσης για την Αειφορία, η οποία είναι διεπιστημονική και απαιτεί συνέργεια ειδικοτήτων με ισότιμη βάση. Το όραμα της αειφορίας και της περιβαλλοντικής ισορροπίας και αρμονίας αποτελεί συνέργεια όλων ανεξαιρέτως των επιστημών, θετικών και ανθρωπιστικών, θεωρητικών και πρακτικών. Στα ΚΠΕ πρωτίστως διδάσκουμε τους μαθητές πώς να ανακαλύπτουν τις αιτίες που κρύβονται πίσω από τα περιβαλλοντικά προβλήματα (δεξιότητες κριτικής, συστημικής, δημιουργικής σκέψης και μια σειρά από άλλες δεξιότητες), τα οποία προβλήματα δημιουργούνται ως συνέπεια ανθρώπινων επιλογών, οι οποίες επιλογές εκπορεύονται από συγκεκριμένες αξίες. Αξίες καταναλωτισμού, άμετρου κέρδους κλπ. Εκπαίδευση για την Αειφορία σημαίνει εκπαίδευση αξιών, οι οποίες θα μπορέσουν να διαμορφώσουν στάσεις και να υποκινήσουν δράσεις προς την κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος. ——- Τέλος, δεν θα μπορούσε να παραλειφθεί και το πολύ σημαντικό θέμα του περιορισμού της περιοχής αρμοδιότητας των ΚΠΕ (άρθρο 16) καθώς επιφέρει απόλυτη αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των Κέντρων με αρνητικότατες συνέπειες και για τους Δήμους που παρέχουν τις κτηριακές υποδομές και καλύπτουν λειτουργικές δαπάνες. Αυτό που αποτελεί κυρίως κίνητρο για τους δήμους είναι το ζήτημα της υπερτοπικότητας της εμβέλειας των ΚΠΕ και της διατήρησης της δυνατότητάς τους να δέχονται σχολεία από όλη την Ελλάδα. Οι Δήμοι στηρίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) καθώς Α. Παρέχουν: Παρέχουν τις κτηριακές υποδομές για τη λειτουργία των ΚΠΕ και μάλιστα αυτόνομες και μεγάλες κτηριακές υποδομές, βάσει Σύμβασης με όρους ανάμεσα στους Δήμους και το ΥΠΑΙΘ. Συντηρούν τις κτηριακές υποδομές Καλύπτουν λειτουργικά τους έξοδα (φως, νερό, τηλέφωνο κλπ) Φροντίζουν την καθαριότητα των κτηριακών υποδομών και των αύλειων χώρων τους. Παρέχουν διαρκή στήριξη στην απρόσκοπτη λειτουργία των Κέντρων Β. Δικαιούνται να καρπώνονται τα αντισταθμιστικά οφέλη που προκύπτουν από: Την επισκεψιμότητα των σχολικών ομάδων στα ΚΠΕ, τα περιβαλλοντικά πεδία και τις περιοχές υψηλού περιβαλλοντικού και πολιτισμικού ενδιαφέροντος Την παράλληλη υποστήριξη της τοπικής αγοράς από την επισκεψιμότητα των σχολείων Την ανάδειξη, την καλλιέργεια ευαισθητοποίησης και την προστασία περιοχών και πεδίων περιβαλλοντικής και πολιτισμικής αξίας Την καλλιέργεια περιβαλλοντικής ευθύνης και διάθεσης ενεργού συμμετοχής στην προστασία του περιβάλλοντος στις τοπικές κοινωνίες ———– Κρίνεται καθοριστική: – Η αναγνώριση της υπηρεσίας σε ΚΠΕ ως διδακτικής, για να δέχονται διδακτικές επισκέψεις – Η διατήρηση δυνατότητας επίσκεψης σχολείων από όλα τα μέρη της Επικράτειας και όχι μόνο από το νομό – Η διοικητική αναβάθμιση του θεσμού ώστε να υπάρχουν κίνητρα στελέχωσης από εκπαιδευτικούς ΑΛΛΙΩΣ ΤΑ ΚΠΕ ΘΑ ΕΡΗΜΩΣΟΥΝ!!!