• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Τσαπραζλής' | 14 Ιουλίου 2021, 21:39

    Διαβάζοντας το σχέδιο νόμου με τίτλο "Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις ", θα ήθελα να επισημάνω τα εξής όσον αφορά τα κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης που αφορούν τις ξένες γλώσσες και ειδικά της Αγγλικής γλώσσας. Αναφέρεται στο σχέδιο νόμου ότι η γνώση ξένης γλώσσας αποδεικνύεται σύμφωνα με το άρθρο 28 του π.δ. 50/2001 (Α39). Το προεδρικό διάταγμα 2001 έχει τροποποιηθεί με άλλα π.δ. το 2006,2007 ως εξής " Για την Αγγλική γλώσσα ισχύει το πιστοποιητικό Proficiency των Πανεπιστημίων Cambridge ή Michigan ή πιστοποιητικά αντιστοίχου επιπέδου άλλων φορέων (Πανεπιστημίων ή μη) ανεξάρτητα από την νομική του μορφή εφ'όσον είναι πιστοποιημένα ή αναγνωρισμένα από την αρμόδια αρχή της οικείας χώρας για να διενεργούν εξετάσεις και να χορηγούν πιστοποιητικά γνώσης της Αγγλικής γλώσσας σε άριστο επίπεδο. Όλα αυτά τα χρόνια, βασιζόμενοι στα προεδρικά διατάγματα και την αναγνώρισή τους από τον ΑΣΕΠ, ο κλάδος της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, όπως τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, Κέντρα Δια βίου Μάθησης και ξενόγλωσσοι καθηγητές έχουν επιλέξει έναν από τους αναγνωρισμένους φορείς πιστοποίησης και προετοιμάζουν τους υποψηφίους τους για τις εξετάσεις. Με το νόμο 4547 του 2018, δημιουργείται ένα μονοπώλιο, αποκλείοντας όλους τους άλλους πιστοποιημένους φορείς. Είναι παράλογο με άλλα κριτήρια να προσλαμβάνονται οι δημόσιοι υπάλληλοι μέσω ΑΣΕΠ και με άλλα κριτήρια να γίνεται η αξιολόγηση και προαγωγή στελεχών. Δεν μπορούν να ακυρωθούν πιστοποιητικά που βασίζονται σε προεδρικά διατάγματα και δεκάδες κοινοποιήσεις στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Το π.δ. 2001 θα πρέπει να ισχύει όπως αυτό έχει τροποποιηθεί. Για να μην υπάρχει πιθανότητα παρερμηνείας ότι δεν ισχύουν οι κατά καιρούς τροποποιήσεις, να υπάρξει η προσθήκη όπως ισχύει σήμερα το άρθρο 28 του Π.Δ. 50/2001. Καλό θα είναι να αναφέρεται ότι τα πιστοποιητικά που χορηγούνται καλύπτουν και τις τέσσερις γλωσσικές δεξιότητες ήτοι παραγωγή γραπτού λόγου, παραγωγή προφορικού λόγου, κατανόηση γραπτού λόγου και κατανόηση προφορικού λόγου αθροιστικά.