• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΛ ΞΗΡΟΚΑΜΠΙΟΥ ΛΑΚΩΝΙΑΣ' | 24 Ιανουαρίου 2011, 10:36

    Το θέμα των συνενώσεων των σχολικών μονάδων δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με μια γενική εγκύκλιο για όλη τη χώρα λόγω των ιδιαίτερων γεωγραφικών και καιρικών συνθηκών, αλλά και των κοινωνικών διαφοροποιήσεων που παρατηρούνται ακόμα και σε γεωγραφικά κοντινές περιοχές. Οι τελικές αποφάσεις θα ήταν καλό να ληφθούν όχι μόνο με βάση τον αριθμό των μαθητών, αλλά αφού συνεξεταστούν προσεκτικά και τα παρακάτω κριτήρια: 1) Ο κίνδυνος της αύξησης της μαθητικής διαρροής σε γεωγραφικά απομακρυσμένες και κοινωνικά απομονωμένες περιοχές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα στο Λύκειο. 2) Η περαιτέρω μεσομακροπρόθεσμη κοινωνική, πολιτιστική και πληθυσμιακή αποδυνάμωση των μικρών κοινωνιών. 3) Ο κίνδυνος να δημιουργηθούν υδροκέφαλα σχολεία (σχολεία υποδοχής)με πολλούς μαθητές ανά τμήμα, γεγονός που δυσχεραίνει την εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία και την αμεσότητα της επαφής του εκπαιδευτικού με τον μαθητή. 4) Κάποιοι μαθητές θα πρέπει να διαθέσουν επιπλέον χρόνο για μετάβαση και επιστροφή στο σχολείο υποδοχής, με αποτέλεσμα να μειωθεί επιπλέον ο σχεδόν ανύπαρκτος ωφέλιμος χρόνος τους. 5) Η τάση για αύξηση ή μείωση του μαθητικού δυναμικού ενός σχολείου για τα επόμενα χρόνια, με βάση δημογραφικά στοιχεία. Για τους παραπάνω λόγους και επειδή πιστεύουμε ότι για τα κριτήρια αυτά οι ΟΤΑ έχουν και στοιχεία αλλά και καλύτερη αντίληψη των πραγμάτων από τις διοικητικές υπηρεσίες του ΥΠΔΒΜ (Περιφερειακές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης), καλό θα ήταν να ζητηθεί και η δική τους πρόταση και να ληφθεί σοβαρά υπόψη για τη λήψη της τελικής απόφασης. Σας ευχαριστούμε που μας δώσατε τη δυνατότητα να εκφράσουμε την άποψή μας