• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Θανασάς' | 29 Μαΐου 2022, 23:40

    ΣΤΑΧΤΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΑΔΑΩΝ: Αυτός είναι ο μόνος όρος που μπορώ να χρησιμοποιήσω για το Κεφ. ΙΣΤ΄ του σχεδίου νόμου που μόλις δημοσιοποιήθηκε, «ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΜΕΛΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ». Απολύτως ενδεικτική η εξής διάταξη: «Δεν επιτρέπεται η εκλογή σε θέση νέου μέλους Δ.Ε.Π. σε Α.Ε.Ι., από το οποίο ο υποψήφιος έλαβε το διδακτορικό του δίπλωμα, πριν την πάροδο τουλάχιστον τριών (3) ετών από τη λήψη του διδακτορικού διπλώματος.» Το διαβάζει κάποιος άσχετος και αποκομίζει την εντύπωση ότι έτσι σπάζει η πρακτική εκλογής των ‘δικών μας παιδιών’. Φυσικά, η διάταξη στερείται περιεχομένου και νοήματος – πλην ίσως της υποκρισίας που εμπεριέχει. Και τούτο διότι στα πρώτα τρία έτη από τη λήψη του διδακτορικού ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ δεν μπορείς να εκλεγείς, καθώς ως γενική προϋπόθεση ισχύει ότι: «Για την εκλογή σε θέση μέλους Δ.Ε.Π. απαιτούνται: – Για την εκλογή στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή: κατ’ ελάχιστον τρία (3) έτη εμπειρίας, μετά την απόκτηση του διδακτορικού διπλώματος». Έχω επανειλημμένα αρθρογραφήσει υπέρ της μοναδικής κατά τη γνώμη μου ρύθμισης που θα περιόριζε την αυθαιρεσία: εθνικό μητρώο γνωστικών αντικειμένων. Αντ’ αυτού, το σχέδιο νόμου διαιωνίζει την αυθαιρεσία: «Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος καταρτίζεται μητρώο γνωστικών αντικειμένων...» Κάθε τμήμα θα ορίζει έτσι τα δικά του 30/100/300 γνωστικά αντικείμενα. Θα πρέπει κάθε έτος να φτιάχνει μητρώο για το καθένα από αυτά! Και από την άλλη, θα αυθαιρετεί και δια νόμου πλέον, χαρακτηρίζοντας κατά το δοκούν δυνάμει εκλέκτορες ως «ιδίου αντικειμένου» - αφού το ‘ίδιο’ θα προσδιορίζεται όχι βάσει του ΦΕΚ διορισμού, αλλά βάσει του «δημοσιευμένου ερευνητικού και επιστημονικού έργου». Επιτρέπεται μάλιστα κάποιος να έχει το «ίδιο γνωστικό αντικείμενο» με δύο γνωστικά αντικείμενα του ίδιου τμήματος. Αν είμαι ισχυρός παράγων, μπορεί να είμαι σε 20/40/100 μητρώα τμημάτων ανά την επικράτεια, καθώς διαφορετικά τμήματα μπορούν να με θεωρούν ‘ίδιο’ με πολλά και ποικίλα αντικείμενα – αναλόγως των επιδιώξεων και προσδοκιών τους. Το σχέδιο νόμου δείχνει εκ πρώτης όψεως να περιέχει αρκετές θετικές διατάξεις. Αλλά το Κεφάλαιο αυτό συνιστά αλγεινή οπισθοχώρηση. ΥΓ: 1. Εδώ ένα πρόσφατο δημοσίευμά μου για τα εκλεκτορικά: https://thanassas.gr/eklektorika_vima.pdf 2. Η πιο βάναυση παραβίαση της νομιμότητας και δεοντολογίας που έχω δει επί 25 χρόνια στο πανεπιστήμιο, και για την οποία μιλώ εδώ (https://www.youtube.com/watch?v=F025uwpCdI4, από το 3:10), παράνομη με το προηγούμενο νομικό πλαίσιο, θα μπορούσε να καταστεί νόμιμη με το προτεινόμενο.