• Σχόλιο του χρήστη 'Ευθύμιος Ζ' | 31 Μαΐου 2022, 00:06

    1) Ποιός ο λόγος ύπαρξης του ΔΟΑΤΑΠ, για τα πτυχία, μεταπτυχιακά κλπ που αποκτώνται εντός ευρωπαϊκού Χώρου(δηλ. Χωρών, που υπέγραψαν τη συνθήκη της Μπολόνια), από τη στιγμή που η ένταξη των πτυχιούχων στο Εθνικό Πλαίσιο του κράτους μέλους του Ευρωπαϊκού Χώρου που αποκτήθηκε ο τίτλος σπουδών, εκ των πραγμάτων, οδηγεί στην Ακαδημαϊκή Αναγνώριση στο κράτος κτήσης του πτυχίου, άρα αυτομάτως και στο κράτος υποδοχής του πτυχιούχου. 2) Επειδή και οι λέξεις παίζουν την σημασία τους και ενίοτε, δεικνύουν ιδεοληψίες και προκαταλήψεις, των ιθυνοντων, δεν νοείται η αναφορά σε πτυχία της "αλλοδαπής" για πτυχία του Ευρωπαϊκού Χώρου. 3) όπως γνωρίζετε, εκεί που βάλατε την υπογραφή σας, Υπάρχουν τίτλοι σπουδών (διπλώματα, πτυχία) του πρώτου κύκλου, του δεύτερου κύκλου ( μεταπτυχιακό και επαγγελματικές ειδικευσεις) και τρίτου κύκλου (διδακτορικό) που αποκτώνται εντός μιας Ενιαίας Ευρωπαϊκής Αγοράς και όχι της αλλοδαπής. 4) Γιατί λοιπόν δεν προχωράτε και στην εναρμόνιση της εσωτερικής αγοράς των πτυχιούχων ΤΕΙ με τους ΑΕΙ, δηλαδή την εξομοίωση ΑΤΕΙ/ΑΕΙ, πριν κάνετε τα σύντομα ή major διπλώματα / πτυχία 5) Επίσης, δεν υπάρχει μια σαφή θέση για τα κολλέγια που με βάση ισχύοντα Ευρωπαϊκά Κριτήρια, θα πρέπει να τα την αναγνωρίσετε. Αντί αυτού, έχετε ολόκληρο και ξεχωριστό άρθρο για τη Δικαιόχρηση. Είναι σχεδόν σίγουρο, ότι θα υπάρξουν προσφυγές σε εθνικά και Ευρωπαϊκά δικαστήρια και θα υπάρχουν εκ νέου καταδικαστικές αποφάσεις για την Χώρα μας. Η έστω και άτυπη επίκληση στο Σύνταγμα θα καταπέσει. 6) Το ως άνω σημείο 4 και σημείο 5, θα μπορούσε εύκολα να λυθεί βάζοντας στο παιγνίδι και τις Επαγγελματικές/ επιμελητηριακές ενώσεις της Χώρας. Βέβαια, θα ήμουν άδικος, να πω ότι ως Υπουργείο παιδείας, δεν το προσπαθήσατε, το προσπαθήσατε, αλλά θα πρέπει να επιμείνετε και να μην ακούτε απειλές τύπου ότι θα προσφύγουν στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια. 7) Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, δηλαδή το ΕΠΠ πάει πακέτο σε όλες τις Χώρες με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων, δηλαδή το ΕΠΕΠ, που κατά βάση δίδεται από τις ενωσιακες επαγγελματικές/ επιμελητηριακές ενώσεις. Αυτό στη πράξη σημαίνει, ότι εάν κάποιος αποφοιτήσει από κολλέγιο και κατόπιν εξετάσεων ή/ και πρακτική άσκηση εγγραφεί σε κάποιο ενωσιακό επαγγελματικό/ επιμελητηριακό σύλλογο, τότε αποκτά επαγγελματικό δικαίωμα και η συζήτηση τότε πάει αλλού, δηλαδή στην εμπόδιο της ελεύθερης διακίνησης εργαζομένων στην ΕΕ. 8) Λόγο, σε άρθρα που άπτονται επαγγελματικών / εργασιακών δικαιωμάτων θα έπρεπε, να είχε και το υπουργείο εργασίας 9) Ο προτεινόμενος νόμος δεν παρέχει πλήρως την αίσθηση ότι ποντάρει σ 'ένα ανοικτό εκπαιδευτικό σύστημα, όπου δίνει εναλλακτικές εκπαιδευτικές ευκαιρίες μάθησης και μονοπάτια δια βίου εκπαίδευσης που θα πρέπει να ακολουθούνται (για παράδειγμα μέσω της επιμόρφωσης/συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, κτλ), εν προκειμένου για την εναρμόνιση του ΕΠΠ και του ΕΠΕΠ, στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο της Τριτοβάθμιας Ακαδημαϊκής και Επαγγελματικής Αναγνώρισης. 10) Τέλος, διακρίνει κάποιος την πρόθεση του νόμου για την βελτίωση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την εναρμόνισή της με τον Ευρωπαϊκό Χώρο. Όμως, προσοχή ελλοχεύει κίνδυνος déjà vu για τον εν λόγω νόμο.