• Σχόλιο του χρήστη 'Manos_ΑΠΚΥ' | 31 Μαΐου 2022, 17:08

    Αναφορικά με τα εξ αποστάσεως πτυχία της Αλλοδαπής, εντοπίζονται ασάφειες, τόσο στον τρόπο αναγνώρισης όσο και στην ισοδυναμία τίτλου σπουδών. Στο Άρθρο 293 "Εθνικό Μητρώο Αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης της αλλοδαπής και Εθνικό" Μητρώο Τύπων Τίτλων Σπουδών Αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων της Αλλοδαπής" Αναφέρεται στην παράγραφο 4 αυτολεξεί ". Αν ως τόπος σπουδών ή μέρος αυτών βεβαιώνεται η ελληνική επικράτεια, ο τίτλος σπουδών δεν αναγνωρίζεται, εκτός εάν το μέρος σπουδών που έγιναν στην ελληνική επικράτεια έγιναν σε δημόσιο Α.Ε.Ι." Στο Άρθρο 294 στην παράγραφο 1. "Οι τίτλοι σπουδών των αναγνωρισμένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής αναγνωρίζονται ως ακαδημαϊκά ισοδύναμοι τίτλοι σπουδών της ημεδαπής, εφόσον το σύνολο των σπουδών έχει πραγματοποιηθεί εκτός Ελληνικής Επικράτειας ή μέρος αυτού έχει πραγματοποιηθεί εντός ελληνικής επικράτειας σε δημόσιο ίδρυμα" Στο Άρθρο 297 "Αναγνώριση ακαδημαϊκών τίτλων σπουδών" παράγραφος 1. "Αναγνώριση ακαδημαϊκών τίτλων σπουδών σύμφωνα με το παρόν είναι δυνατή υπό την προϋπόθεση ότι το σύνολο των σπουδών πραγματοποιείται εκτός της ελληνικής επικράτειας, εκτός εάν οι σπουδές που έγιναν στην ελληνική επικράτεια έγιναν σε δημόσιο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.)." Θα πρέπει να είναι σαφές αυτό που υπονοείται και να υπάρχει διακριτή αναφορά στα εξ αποστάσεως προγράμματα. Είναι άμεση ανάγκη, ο νομοθέτης να το κάνει ξεκάθαρο ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια παρερμηνείας του νόμου (όπως στο παρελθόν), καθώς η φοίτηση στα εξ αποστάσεως, είναι φύση και θέση αδύνατον να έχει πραγματοποιηθεί εκτός της ελληνικής επικράτειας. Συμπληρωματικά, στο Άρθρο 299 "Διαδικασία ακαδημαϊκής ισοδυναμίας τίτλων ανώτατης εκπαίδευσης" παράγραφος 4. Γίνεται λόγος περί "ουσιωδών διαφορών" μεταξύ των προγραμμάτων της ημεδαπής με αυτά της αλλοδαπής τα οποία είναι προς αναγνώριση. "4. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει προηγούμενο αναγνωρίσεως ή μη αναγνωρίσεως όμοιων τίτλων για την κρίση της ύπαρξης ουσιωδών διαφορών" Από την στιγμή που καταργούνται οι αντιστοιχίες με τμήματα της ημεδαπής, για ποιον λόγο συνεχίζει να γίνεται η διαδικασία αναγνώρισης με βάση τα προγράμματα σπουδών των ελληνικών ΑΕΙ και όχι με τα μαθήματα που προβλέπει ο παγκόσμιος κώδικας της Unesco για την κάθε επιστήμη; Εν ολίγοις, πολλά προγράμματα εξ αποστάσεως παρέχουν πολλά παραπάνω μαθήματα και ειδικότητες από αυτά των "αντίστοιχων" του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Τι θα γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις; ο απόφοιτος θα χάνει μέρος των σπουδών και των κόπων του και εκ των πραγμάτων θα έχει αρνητικές συνέπειες τόσο στην ακαδημαϊκή όσο και στην επαγγελματική του καριέρα; Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί το πρόγραμμα Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚυ), το οποίο, εκτός του δικαιώματος εργασίας στην μέση εκπαίδευση ως φιλόλογος, που εξασφαλίζει στους αποφοίτους του στη Κύπρο, παρέχει τρεις (3) κατευθύνσεις ειδικότητας, με αποτέλεσμα οι σπουδαστές να κάνουν πολλά παραπάνω μαθήματα και πολύ πιο εξειδικευμένα από αυτά που προσφέρει το "Αντίστοιχο" του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Αυτού του είδους η αυθαίρετη αντιστοιχία, έχει ως αποτέλεσμα να αλλάζει εντελώς η φύση του αντικειμένου που σπουδάσαμε. -Το ίδιο θα συμβαίνει και με άλλες ειδικότητες-. Επομένως, ο νομοθέτης θα πρέπει να προβεί σε ουσιαστικές διευκρινίσει ώστε να αποφευχθεί τυχόν παρερμηνεία του νόμου.