• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόλας' | 2 Ιουνίου 2022, 18:45

    Απαραίτητα πρέπει να γίνουν σαφείς επεξηγήσεις όπως πολύ σωστά αναφέρει και το ΚΕΣΑΑΤ: 1) Διευκρίνηση του άρθρου 295 σχετικά με την αναγνώριση του τίτλου σπουδών η οποία πρέπει να γίνεται αυτοτελώς γιατί πάλι θα αυξηθούν οι χρόνοι αναγνώρισης και θα επιστρέψουμε στις παλιές χρονοβόρες διαδικασίες. 2) Βάσει του ENIC NARIC πρέπει να γίνεται διευκρίνηση σχετικά με την κατάταξη ενός αναγνωρισμένου πτυχίου στο αντίστοιχο επίπεδο του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων. 3) Η ακαδημαϊκή ισοδυναμία αναφέρεται ως προϋπόθεσή για την πρόσβαση στην Ελληνική αγορά εργασίας. Άμα διατηρηθεί αυτή η αποστολή της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας, τότε η διαδικασία αναγνώρισης της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας, θα πρέπει να ευθυγραμμιστεί με την Ευρωπαϊκή οδηγία του ENIC 4) Ο τόπος εξέτασης για τα πτυχία εξ αποστάσεως (προπτυχιακά και μεταπτυχιακά) παραμένει ακόμα ασαφείς! Πρέπει να διευκρινισθεί ο τόπος δια ζώσης εξέτασης καθώς υπάρχουν οι ενοικιαζόμενοι χώροι από το πανεπιστήμιο της αλλοδαπής για τη διεξαγωγή εξετάσεων στην Ελλάδα. 5) Να διευκρινιστεί τι συμβαίνει στην ακαδημαϊκή αναγνώριση όταν υπάρχουν μεταφερόμενες μονάδες από ελληνικά ή μη πανεπιστήμια. Το άρθρο πρέπει να αποσαφηνίζει ότι το σύνολο των μονάδων ανεξαρτήτως μεταφερομένων μαθημάτων να είναι 180 ECTS το λιγότερο. 6) Από την στιγμή που καταργούνται οι αντιστοιχίες με τμήματα της ημεδαπής, για ποιον λόγο συνεχίζει να γίνεται η διαδικασία αναγνώρισης με βάση τα προγράμματα σπουδών των ελληνικών ΑΕΙ και όχι με τα μαθήματα που προβλέπει ο παγκόσμιος κώδικας της Unesco για την κάθε επιστήμη; Πρέπει να διευκρινισθεί ότι η σύγκριση των προγραμμάτων σπουδών για την ακαδημαϊκή ισοδυναμία γίνεται ανεξαρτήτως του τρόπου φοίτησης των προγραμμάτων, άλλα με βάση το περιεχόμενο των τίτλων σπουδών και τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν.