• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Κόσυβας, μαθηματικός, Βαρβάκειο Πειραματικό Λύκειο' | 25 Ιανουαρίου 2011, 21:21

    Συμφωνώ με την πρόταση του Υπουργείου οι μαθητές της Α΄ Δημοτικού να εισάγονται με κλήρωση και να θεσπιστεί εξεταστική διαδικασία για το 50% των θέσεων του Πρότυπου-Πειραματικού Γυμνασίου και βεβαίως για όλες τις προκηρυσσόμενες θέσεις στο Λύκειο. Ο εμπλουτισμός του μαθητικού πληθυσμού στο Γυμνάσιο θα είναι παιδαγωγικά ωφέλιμος. Όμως απαιτείται σωστός προγραμματισμός ώστε να ξεπεραστούν πρακτικά εμπόδια και να επιτευχθεί πράγματι ο διπλασιασμός του αριθμού των μαθητών στις τάξεις των εν λόγω Γυμνασίων. Ασάφειες και παρερμηνείας μπορούν να ματαιώσουν τις καλύτερες προθέσεις. Αναμφίβολα, η εισαγωγή στο Πρότυπο-Πειραματικό Λύκειο θα συγκεντρώσει τις φιλοδοξίες πολλών οικογενειών που ενδιαφέρονται για την παροχή εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου. Επίσης ένα επίμαχο θέμα είναι η μορφή των σχεδιαζόμενων εξετάσεων. Για την εισαγωγή στο Γυμνάσιο οι υποψήφιοι μαθητές θα μπορούσαν να συμπληρώνουν ένα ολιγόλεπτο τεστ πολυδιάστατων γνώσεων και δεξιοτήτων που αποτρέπει τη φροντιστηριακή προετοιμασία. Πάντως η εύρεση της μεθόδου επιλογής που να ενδείκνυνται για την ανίχνευση της δημιουργικής σκέψης και της κριτικής ικανότητας δωδεκάχρονων παιδιών δεν είναι εύκολη υπόθεση (ίσως ένας συνδυασμός ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής και ανάπτυξης σε θέματα γλωσσικά, μαθηματικά, κοινωνικά, επιστημονικά κλπ. θα ήταν μια λύση). Για την εισαγωγή στο Λύκειο θα μπορούσαν να εξετάζονται όλοι οι υποψήφιοι σε τρία μαθήματα πάνω στην ύλη που διδάχτηκαν στο Γυμνάσιο (π.χ. Μαθηματικά, Γλώσσα και Αγγλικά). Για τη διασφάλιση του αδιάβλητου όλης της διαδικασίας τα γραπτά πρέπει να είναι σκεπασμένα. Επίσης να διορθώνονται από επιτροπές καθηγητών άλλων σχολείων για να αποφεύγονται τυχόν παρενέργειες.