• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Τσαλίκη' | 10 Ιουνίου 2022, 10:53

    Άρθρο 5 Η ίδρυση, κατάργηση μετονομασία των ΑΕΙ όπως αναφέρεται στο άρθρο 5 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου θέλει πλήρη αναθεώρηση γιατί δημιουργεί κυκεώνα προβλημάτων και δεν συμβάλει στην αναδιάρθωση του ακαδημαικού χάρτη, που είναι ο στόχος του νομοσχεδίου. Τι γίνεται σε περίπτωση, μη πιστοποίησης μιας σχολής από τη ΕΘΑΑΕ αλλά η σχολή αυτή εξυπηρετεί αποδεδειμένα την κοινωνική ανάπτυξη της χώρας και αποδεικνύει εμπράκτως τη σύνδεση της με την αγορά εργασίας; Τι γίνεται με τη πιστοποίηση των σχολών 5ετους φοίτησης,που προέκυψαν μόλις πριν από τρία χρόνια και λειτουργούν με νέα σύγχρονα προγράμματα σπουδών, αλλά ακόμη δεν αξιολογήθηκαν από την ΕΘΑΑΕ; Τι χρονικός ορίζοντας προβλέπεται για την απόφαση της ΕΘΑΑΕ και σε περίπτωση μη πιστοποίησης της σχολής και τι γίνεται με τους ήδη φοιτούντες; Οι νέοι αυτοί, μέσω Πανελληνίων εξετάσεων επέλεξαν σχολή 5ους φοίτησης, παρακολουθούν εργαστήρια, εκπονούν διπλωματική εργασία, πρακτική και το πτυχίο τους αναγνωρίζεται διεθνώς αλλά αν δε πιστοποιηθεί η σχολή, δε θα αναγνωρίζεται στη χώρα τους. Πιο συγκεκριμένα αναφέρομαι στη διορισμένη διοικούσα επιτροπή του ΔΙΠΑΕ που έστειλε, στις 31/3/22 εισήγηση μεταφοράς και κατάργησης τμημάτων χωρίς να ερωτηθούν οι καθηγητές και οι φοιτητές, η ψυχή δηλαδή του ίδιου του πανεπιστημίου. Το τμήμα μηχανικών περιβάλλοντος του ΔΙΠΑΕ, προτάθηκε για κατάργηση με «απαράδεκτη» επιχειρηματολογία, ενώ στοχεύει στην εκπαίδευση επιστημόνων σε πεδίο αιχμής και αντίστοιχο τμήμα δεν υπάρχει στο ΑΠΘ. Σε περίπτωση που κάποιο τμήμα ΑΕΙ δεν πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές, τότε οι φοιτητές θα πρέπει να μετακινούνται σε άλλο ομοειδές πιστοποιημένο τμήμα, με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, διότι δεν είναι δυνατόν σε Σχολές και Τμήματα που δημιουργήθηκαν πριν 3 χρόνια να μην μπορούν οι απόφοιτοι τους να εξασκήσουν το αντικείμενο σπουδών τους.